قیمت برنج خواهد شکست؟/ واردات برنج از سرگرفته خواهد شد؟


مسیح کشاورز گفت: بر اساس آمار از ابتدای سال تا اول خردادماه 270 هزار تن برنج وارد کشور شد که به دلیل تاخیر در ابلاغ بودجه سال جاری و اصلاح سود بازرگانی گمرک نسبت به سال های گذشته کاهش داشته است. “

به گفته وی، با توجه به افزایش 10 تا 20 درصدی قیمت جهانی برنج به دلیل جنگ روسیه و اوکراین و آغاز ممنوعیت واردات در دو ماه آینده، پیشنهاد کردیم که این ممنوعیت برداشته شود تا با کمبود مواجه نشویم. و قیمت بالای برنج خارجی و ایرانی.

این کشاورز می گوید ممنوعیت واردات فصلی احتمالاً برداشته می شود، اما برای جلوگیری از اثرات مضر آن باید هر چه سریعتر اعلام شود.

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت: با توجه به افزایش قیمت جهانی برنج و سایر هزینه ها، قیمت تمام شده هر کیلوگرم برنج پاکستانی و هندی 34 تا 35 هزار تومان است، این در حالی است که دولت بر اساس تعرفه برنج در سال گذشته قیمت این محصول را به 30 هزار تومان رساند». 31000 تومان ثابت کرده بود.

با توجه به محدودیت صادرات گندم و شکر از هند، دولت باید با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی هر چه سریع‌تر این دستور را ثبت کند، زیرا برخی برنج‌های خارجی به دلیل عدم تصمیم گیری سود تجاری از مدت‌ها قبل آماده فرود در بنادر بودند. بودجه 1401. بر اساس تصمیم اخیر دولت، سود بازرگانی از 6 درصد به 1 درصد کاهش یافت.

بر اساس آمار انجمن واردکنندگان ماهانه 150 هزار تن برنج خارجی مورد نیاز است که امسال با وجود شروع ماه مبارک رمضان پس از تعطیلات نوروزی، روند واردات آن به کندی صورت گرفته است.

READ  بدترین فرودگاه‏‏‌های جهان کدامند؟/بحران هوانوردی در اروپا

223227


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا