قرنطینه 27 میلیون نفری در شانگهای سیاست Quid Zero یا نگرانی های جدید کشور؟

رویدادهای گودرزی: نام چین بار دیگر بر سر زبان ها افتاد زیرا ولیعهد و مقامات چینی بزرگ ترین قرنطینه جهان را علامت گذاری کردند، که بعد از ووهان بی سابقه بود، اما این بار قرنطینه در شانگهای، شهری با 27 میلیون نفر که گمان می رود قطب صنعتی است، لغو شد. . حالا خیلی ها به همین دلیل نگران هستند، وقتی چینی ها راضی شدند این شهر صنعتی را قرنطینه کنند، آیا خبری از جنبه جدید و خطرناک تاج هست؟ آیا ووهان مانند روزهایی که ووهان در محاصره بود توسط یک ویروس جدید تهدید خواهد شد؟ آیا همه چیز از اول شروع شد؟

قرنطینه 27 میلیون نفری در شانگهای  سیاست از

“Quid Zero” شکست خورد؟

شاید برای بسیاری از کشورها چندان زیاد به نظر نرسد، اما برای چین یک معامله بزرگ است. از زمان شیوع تاج، هر کشوری سیاست‌های متفاوتی را برای مقابله با این ویروس اتخاذ کرده است، کشوری مانند چین طبق سیاست‌های حاکمیتی، روش «کووید صفر» را انتخاب کرد، به این معنی که هر فرد مبتلا به عروق کرونر بلافاصله قرنطینه می‌شود و همه در تماس با او باید آزمایش کرونر انجام دهید، بنابراین اگر آزمایش مثبت باشد، همه آنها حتی به حلقه قرنطینه فرستاده می شوند. بچه ها از والدینشان جدا می شوند و در جاهای دیگر از آنها مراقبت می شود و در مواردی که تعداد بیماران در یک منطقه یا استان زیاد باشد، شهر بلافاصله قرنطینه کامل و سیستم شناسایی مبتلایان را آغاز می کند، اکنون در شانگهای این اتفاق افتاده است. نمودار زیر نشان می دهد که میزان بروز این بیماری در استان طی چند روز گذشته به حدی بوده است که پس از مدت ها روند افزایش این بیماری در چین نیز محسوس است، به ویژه اینکه چینی ها به طور مداوم افراد مبتلا را تقریباً تحت نظارت و شناسایی قرار می دهند. صفر در کشور نزدیک باشید.

حمید سوری، اپیدمیولوژیست و عضو کمیته علمی سازمان ملل گفت: چینی ها بسیار سخت گیر هستند، این مدل با برخی استانداردهای حقوق بشری ناسازگار است، اما آنها با آنها مطابقت ندارند، تا حدی می توانند ویروس را کنترل کنند. ستاد ملی مبارزه با ویروس ها.این تاج برای خبرآنلاین گفت. “اما این ایده که آنها می توانند اپیدمی را از این طریق ریشه کن کنند نشان داده است که آنها شکست خورده اند. چین فکر می کرد با اعمال جریمه های بسیار سنگین می تواند ویروس را ریشه کن کند، اما این کار را نکرد. “

READ  افزایش چشمگیر بیماران کرونا در کشور/آمار قربانیان
قرنطینه 27 میلیون نفری در شانگهای  سیاست از
منبع: worldometers

قرنطینه 27 میلیون نفر به بهانه عدم شفافیت رسانه های چینی

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره قرنطینه شانگهای ادامه می دهد: چین عموما رسانه شفافی ندارد و اخبار محدود است، اما باید گفت که حدود 27 میلیون نفر را در شانگهای قرنطینه کرده است. آنها این کار را انجام دادند، یعنی سعی کردند میزان بروز را به صفر برسانند، تا حدودی موفق شدند، اما ناگهان ماهیت ژنتیکی omicron و سویه بسیار مسری BA2 باعث افزایش سریع بیماری در چین شد. ترس از گسترش ویروس به سرعت در سراسر کشور، بنابراین آنها با قرنطینه کامل برای جلوگیری از گسترش همه گیری کار کردند.

کووید صفر یا شیوع شکل دیگری از تاج در شانگهای

هادی یزدانی، پزشک به خبرآنلاین با اشاره به روش چین برای کنترل کوئید و حادثه اخیر شانگهای: در ذهن ها، قرنطینه کامل در شانگهای گمانه زنی ها را در مورد اپیدمی تاج در این کشور به راه انداخته است. در این شرایط برخی معتقدند که این سیاست صفر صفر چینی است، آنها از ابتدای فوران تاج سیاستی را در پیش گرفته اند که ربطی به ویروس ندارد، قرنطینه در ووهان، جدایی خانواده ها از یکدیگر، نظارت بالا بر ارتباطات تاج گذاری، همه چیز طبق ایده کووید صفر بود. یک ایده این است که قرنطینه اخیر در شانگهای نمونه ای از قرنطینه ای است که در ابتدای شیوع بیماری در ووهان رخ داد، اما چون در شانگهای، قلب اقتصاد چین اتفاق افتاد، توجه بیشتری را به خود جلب کرد. “

او گفت: “ایده دیگری وجود دارد که می گوید ممکن است با سویه جدیدی روبرو باشیم که در شانگهای شیوع یافته است. حتی برخی می گویند ممکن است با یک بیماری جدید روبرو باشیم، اما در حال حاضر هیچ اطلاعاتی در مورد این ادعاها وجود ندارد.” “بنابراین شیوع اخیر در شانگهای احتمالاً در همان سمت omicron BA2 است، گردش خون و عفونت زیادی وجود دارد، تراکم جمعیت بالایی در شانگهای وجود دارد، و این باعث شده است که نمودار شیوع در چین به شدت صعود کند.”

READ  خطری که فرزندان مادران مبتلا به کووید را تهدید می کند!

قرنطینه 27 میلیون نفری در شانگهای  سیاست از

خط مشی صفر به ضرر چینی ها

اما چرا چینی‌ها با وجود مراقبت‌های ویژه شاهد افزایش بیماری‌های عروق کرونر در شانگهای بودند که یزدانی پاسخ داد: ما یک آزمایشگاه ایمنی انبوه در ایران بودیم، در تابستان و زمستان سال گذشته تقریباً بخش بزرگی از جمعیت ایران را دریافت کردند. به طور طبیعی تاج گذاری می شود اما در چین این اتفاق نیفتاد، بنابراین به نظر می رسد ترکیب واکسن های چینی و اینکه بخش بزرگی از جمعیت چین تاج دریافت نکرده اند به دلیل همین سیاست Quet Zero که محصول این کشور است. ساختار سیاسی، در اینجا به ضرر آنها پایان یافت. زیرا وقتی مردم تاج را نمی گیرند، با کوچکترین عفونتی، ناگهان درصد زیادی از مردم می توانند همزمان به آن مبتلا شوند.»

محدودیت های پرواز از چین را جدی بگیرید

اکنون بسیاری نگران هستند که پس از قرنطینه در شانگهای، پس از همه‌گیری چین در قرنطینه ووهان جهان، موج جدیدی از حملات عروق کرونر سایر کشورها را تحت تأثیر قرار دهد. وی با اشاره به لزوم کنترل کلام و خروج مسافران چینی از کشور گفت: دست دراز کنید. در این شرایط سایر کشورهایی که با چین رابطه دارند مانند کره جنوبی، تایوان، اندونزی، استرالیا سعی کرده اند تدابیری را در کشور خود اعمال کنند.

وی ادامه داد: این مسافران باید در فرودگاه های کشور به شدت کنترل شوند تا فاجعه ای که در سال 1388 بر سر کشورمان آمد تکرار نشود و تعداد تست ها افزایش یابد و محدودیت هایی برای سفر به چین که در برخی کشورها اتفاق افتاده اعمال شود. ” . نظام سلامت و مرزبانی ایران باید دقت خود را افزایش دهد، حساسیت ها باید افزایش یابد، خوشبختانه ما از چین به صورت دریایی و زمینی سفر نمی کنیم و در سفر با هواپیما کنترل مسافران بسیار راحت تر است. وی افزود: در حالی که موارد BA2 در کشور ما شناسایی شده است، ما نمی دانیم که چقدر گسترده است و کدام مناطق کشور را آلوده کرده است.

بیشتر بخوانید:

هزینه های قرنطینه انسانی در چین؛ جدایی کودکان مبتلا به بیماری عروق کرونر از والدینشان

47233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا