قربانیان زلزله هرمزگانی قبل از طوفان هند


فصل باران های موسمی فرا رسیده است و نشانه های آن با توجه به بارندگی های صورت گرفته در کشورهای منطقه تاثیرگذار به گونه ای بود که برآوردها حاکی از افزایش چشمگیر بارندگی ها در این مدت است که بارانسیلپسندیدن در کشورهای مرزی جنوبی خلیج فارس و البته منطقه شمال غرب هند و جنوب غرب پاکستان بود که البته خساراتی نیز به همراه داشت.

مسئولان کشورمان هم افزایش بارندگی ها را پیش بینی کردند اما واقعیت اینجا این بود که نباید فراموش کرد که با همه این پیش بینی ها و شرایط فعلی تابستان 1401 به دلیل بارش های سیل آسا و بروز برخی مشکلات، مردم شگفت زده شدند. شاهد وقوع سیل دلخراش در استهبان استان فارس بودیم که بر اثر آن 23 نفر جان باختند و خسارات قابل توجهی در منطقه به بار آورد.

وضعیت هرمزگان همچنین به دلیل اینکه در ماه های اخیر زلزله های زیادی را متحمل شده و خسارت های زیادی را متحمل شده و همچنین چندین بار دچار سیل شده است، خاص است.

در زلزله اخیر در بسیاری از این روستاها مانند سایه خوش، کوشک، کنخ، گانایی، گاومیری، دژگان، گاومیری، بنو، کلاتو، در برخی مناطق و نقاط بدون ساختمان صدها چادر و آلونک برپا شده و مردم در این مکان ها از کولر و تجهیزات نجات خود استفاده می کردند. با نزدیک شدن به طوفان قریب الوقوع در این منطقه، نگرانی از خطرات سیل و طوفان و نبود راه حلی برای مقابله با این حوادث بر اضطراب و نگرانی کمپ نشینان این منطقه افزوده است. مردم از مسئولان انتظار دارند که بلافاصله نیروی کار خود را مستقر کنند زلزله روستاها را تحت تاثیر قرار داداقدامات لازم را برای جلوگیری از هر نوع حادثه انجام دهید.

READ  ببینید | آب آهک و کلر در پای درختان مادی اصفهان! شهرداری به متخلف تذکر می دهد

باید بگویم؛ زمین لرزه ای به بزرگی 6.1 ریشتر ساعت 2:02 بامداد شنبه 20 تیرماه و زمین لرزه دیگری به بزرگی 5.9 ریشتر در ساعت 3:54 بامداد حوالی بندر هامر در استان هرمزگان در جنوب ایران را لرزاند.

48


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا