غذاهای رایجی که خواب راحت را از شما می گیرند!


آیا می دانستید که برخی از غذاها، علاوه بر مقصر آشکار کافئین، می توانند مانع از خواب راحت شما شوند؟ در اینجا برخی از عواملی که می توانند باعث بیداری در شب شوند را معرفی می کنیم.

غذاهای ناسالم

احتمالاً نمی دانستید که رژیم غذایی سرشار از چربی اشباع شده و فیبر کم می تواند منجر به خواب سبک شود و شما را در شب بیدار نگه دارد.

اگر مقدار زیادی غذای سرشار از چربی اشباع شده مصرف کنید، می تواند بر خواب عمیق تر و همچنین کیفیت کلی خواب شما تأثیر بگذارد. این نوع خواب که بیدار ماندن در طول روز را سخت تر می کند، زودتر در چرخه خواب شما رخ می دهد.

غذاهای سرشار از کافئین و شکلات

شکلات داغ ممکن است انتخاب خوبی برای بیدار شدن در طول روز به نظر برسد. اما حاوی کافئین است که دشمن خواب است.

اگر مارشمالو قندی را به این ترکیب ضد خواب اضافه کنید، وضعیت بسیار بدتر می شود، زیرا آنها پر از شکر هستند.

دسرهای شیرین

کربوهیدرات های تصفیه شده و شکر می توانند باعث اضطراب و بی خوابی شوند. آنها همچنین می توانند باعث ایجاد گرسنگی در اواخر شب شوند.

داوطلبانی که قند بیشتری مصرف کردند، زمان کمتری را برای خواب سپری کردند، که برای بهبود و عملکرد سیستم ایمنی ضروری است.

در این مطالعه مشخص شد که افراد برای به خواب رفتن بیشتر طول می‌کشند و زمانی که به خواب می‌روند، بی‌قرارتر بوده و در طول شب بیشتر از خواب بیدار می‌شوند.

غذاهای ادویه دار

غذاهای بسیار اسیدی که می توانند باعث سوزش سر دل شوند، معمولا یکی از دلایل بی خوابی هستند. غذاهای تند، مانند غذاهایی که با فرآورده های گوجه فرنگی درست می شوند، نیز می توانند مقصر باشند.

READ  مرگ تصادفی را عادی کنید!

مرکبات، غذاهای اسیدی مانند زیتون و ترشیجات و لبنیات می توانند باعث سوزش معده در برخی افراد و در نتیجه باعث بی خوابی شوند.

معده خالی می تواند بی خوابی را بدتر کند. یک میان وعده سبک و سالم مانند موز با کره بادام یا میوه هایی مانند کیوی یا گیلاس می تواند به خواب بهتر شما کمک کند.

همچنین، یک رژیم غذایی پر فیبر به طور کلی، همراه با خواب عمیق تر، ممکن است منجر به بیدار شدن کمتر در طول شب شود. خوابگردها ممکن است نیاز به مراجعه به پزشک داشته باشند.

در واقع، اگر مشکلات خواب مزمن دارید، به پزشک مراجعه کنید. شاید بخواهید علت اصلی را بدانید. در این بین، ایجاد برخی تغییرات در رژیم غذایی می تواند به تنظیم خواب شما کمک کند.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا