عکس | موشک فراصوت پیشرفته چین برای مقابله با ناوهای هواپیما بر !

این موشک 5 متری می تواند مسافت 200 کیلومتری را در ارتفاع 10000 متری طی کند. 2.5 برابر سرعت صوت حرکت کنید و سپس به زیر آب بروید و تا 20 کیلومتر شنا کنید. هنگامی که موشک به فاصله حدود 10 کیلومتری از هدف می رسد، حالت اژدر برای افزایش سرعت موشک فعال می شود. 100 متر در ثانیه برای رسیدن به این سرعت، چینی ها حباب هوا در اطراف موشک خود ایجاد می کنند که اصطکاک را کاهش می دهد.

موشک چینی می تواند مسیر خود را خودسرانه و در عمق برای جلوگیری از سیستم های دفاعی تغییر دهد 100 متر زیر آب لی پنگفی و تیمش که روی این طرح کار می کردند، می گویند هیچ سیستم دفاعی روی کشتی برای مقابله با چنین حملات پیشرفته ای ساخته نشده است. بنابراین توانایی این موشک در نفوذ به اهداف بسیار بهبود یافته است.

موشک پیشرفته اولتراسونیک چین برای مقابله با ناوهای هواپیمابر!

سوخت موشک اولتراسونیک چینی بر پایه بور است

یکی از چالش های اصلی در طراحی موشکی که بتواند در هوا و آب مانور دهد، تامین برق است. دانشمندان چینی برای حل این مشکل از عنصر کاج استفاده شده. این عنصر نوری واکنشی قوی به قرار گرفتن در معرض هوا و آب و مقدار زیادی از خود نشان می دهد گرما تولید می کند.

بیشتر موتورهای مبتنی بر بور فقط در هوا کار می کنند. اما تیم لی می گوید که یک موتور DC مبتنی بر بور ساخته است که می تواند در زیر آب کار کند. این موتور دارای قطعات منحصر به فردی است که باعث می شود احتراق کاج در محیط های مختلف بهینه باشد. محققان می گویند بزرگترین تغییر در موتور آنها در Sec کانال های سوخت ایجاد می شود.

READ  ببینید گرانی با مردم چه کرده!

معمولا فقط 30 درصد سوخت موتورهای تنفس هوا از بور تشکیل شده است، اما محققان چینی این نسبت را دو برابر کرده اند و پیش بینی کرده اند که قدرت پیشرانه این موشک از همه موشک های آلومینیومی بیشتر باشد. با این حال، افزایش مقدار بور می تواند مشکلاتی را در تولید انبوه، احتراق و کنترل اشتعال ایجاد کند.

نتایج تحقیقات دانشمندان چینی در این راستا در مجله Solid Rocket Technology منتشر شده است.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا