عکس| فناوری عجیب توپ‌های شارژی جام‌جهانی قطر!

به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاین، عکسی از توپ های باتری پیشرفته در حال بارگیری در جام جهانی قطر در فضای مجازی منتشر شد. این توپ‌ها توسط آدیداس تولید می‌شوند که دارای فناوری است که داده‌های توپ دقیقی را ارائه می‌دهد که با داوران و تحلیلگران ویدیو به اشتراک گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید:

عکس فوران بزرگترین آتشفشان جهان پس از 38 سال

عکس زیبایی هایی که در آسمان شب نمی بینیم!

قبل از جام جهانی فوتبال 2022 در قطر، آدیداس – شریک رسمی فیفا برای این مسابقات – توپ مسابقه را برای مسابقات تهیه کرد. توپ رسمی این مسابقه «الریحله» نام دارد که در زبان عربی به معنای سفر است.

رابطه فیفا و آدیداس به بیش از 50 سال قبل برمی گردد. از سال 1970، آدیداس توپ رسمی تمام مسابقات جام جهانی فوتبال را تامین کرده است.

وقتی به بازی های فوتبال فکر می کنید، هرگز به فناوری پیشرفته فکر نمی کنید. اما اگر جام جهانی را از نزدیک دنبال کرده باشید، ممکن است متوجه شده باشید که توپ ها از کنار زمین بارگذاری می شوند. شاید عجیب به نظر برسد، اما دلیل خوبی وجود دارد که چرا فیفا تصمیم گرفت توپ‌های فوتبال جام جهانی 2022 را با فناوری پیشرفته بسازد.

توپ فوتبال جام جهانی آدیداس دارای سنسوری است که داده هایی مانند سرعت و جهت را اندازه گیری می کند و امکان ردیابی و رهگیری توپ توسط VAR را فراهم می کند.

عکس تکنولوژی باتری عجیب جام جهانی قطر!

سنسور توپ توسط یک باتری کوچک تغذیه می شود که می تواند شش ساعت استفاده فعال و تا 18 روز عدم استفاده دوام بیاورد.

READ  ماشین‌هایی که خودکار ترمز می‌گیرند/ پیشگیری از مرگ صدها نفر در تصادف/ عکس

زمانی که مشخص شد برونو فرناندز، نه کریستیانو رونالدو، در دیدار پرتغال و اروگوئه گلزنی کرده است، این سنسور با تکنولوژی بالا مورد توجه قرار گرفت. قبل از این مسابقه جام جهانی فوتبال، هیچ کس از این توپ پیشرفته فوتبال خبر نداشت.

اخیراً عکسی که توسط یکی از کاربران ردیت در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است نشان می‌دهد که توپ‌های رنگارنگ گلی مانند تلفن همراه از روی برد برق قبل از مسابقه شارژ می‌شوند.

سنسور توپ فوتبال تنها 14 گرم وزن دارد و به داوران کمک می کند تا تکل ها و سایر تصمیمات را با ردیابی توپ در حین بازی با دوربین های واقع در اطراف زمین تعیین کنند.

227227


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا