عکس | دور دنیا در ۹۰ دقیقه از منظر ایستگاه فضایی

ناسا در توضیح تصاویر منتشر شده در صفحه اینستاگرام خود نوشت: کویچی واکاتا، فضانورد آژانس فضایی ژاپن، این مناظر را در 22 ژانویه 2023 (دوم باخمن) در ایستگاه فضایی بین المللی در ارتفاع حدود 250 مایلی مشاهده کرد. 400 کیلومتر) بالای زمین زمین ثبت شده است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی با سرعت باورنکردنی 17500 مایل در ساعت (28000 کیلومتر در ساعت) به دور زمین می‌چرخد و هر 90 دقیقه یک چرخش کامل می‌کند و کسانی که در ایستگاه هستند روزانه شاهد 16 طلوع و غروب خورشید هستند.

عکس دور دنیا در 90 دقیقه از منظر ایستگاه فضایی

تصویر اول ماداگاسکار را نشان می دهد. جزیره ماداگاسکار در تضاد با اقیانوس های اطراف آن است. جزئیات پوشش گیاهی را می توان در حومه جزیره مشاهده کرد، در حالی که مرکز زمین خشک تر به نظر می رسد و سایه های خاکی قهوه ای و قرمز دارد. ابرها در انتهای پایین جزیره قرار دارند و به سمت افق زمین محو می شوند و تاریکی فضا در سمت راست تصویر به آنها می پیوندد.

عکس دور دنیا در 90 دقیقه از منظر ایستگاه فضایی

تصویر دوم بوئنوس آیرس را نشان می دهد، جایی که رسوبات رودخانه لاپلاتا از قرمز به سبز و خاکستری تغییر رنگ می دهند و نماهایی از بوئنوس آیرس از ایستگاه فضایی بین المللی در کنار آن دیده می شود. ابرهای سفید کوچکی روی زمین اطراف پراکنده شده اند.

عکس دور دنیا در 90 دقیقه از منظر ایستگاه فضایی

ساختار چشم صحرا یا ریچات در عکس سوم دیده می شود، جایی که ماسه و رسوبات “چشم بیابان” را در سایه های برنز، قهوه ای و خاکستری ایجاد می کنند. ساختارهای بیضی بزرگ ساختارهای دایره ای محکم تری را احاطه کرده اند که تصور یک چشم را به وجود می آورند.

READ  عکس | لحظه پرتاب موشک هایپرسونیک مشهور از یک جنگنده

عکس دور دنیا در 90 دقیقه از منظر ایستگاه فضایی

تنگه جبل الطارق در عکس چهارم قابل مشاهده است. دو قاره اروپا (اسپانیا) در سمت چپ و آفریقا (مراکش) در سمت راست، توسط یک آبراه باریک تنها در حدود 13 کیلومتر عرض از هم جدا می شوند. ابرها بر فراز مراکش پراکنده هستند، در حالی که ابرها بر فراز اروپا شناور هستند. ابرهای بالای اروپا به تدریج در جو زمین محو می شوند و سیاهی فضا در سمت چپ قابل مشاهده است.

عکس دور دنیا در 90 دقیقه از منظر ایستگاه فضایی

تصویر پنجم کی وست، جنوبی ترین نقطه آمریکا را نشان می دهد که زیر ابرهای درخشان به تصویر کشیده شده است. جزایر کوچک آن از سمت راست تصویر به سمت چپ امتداد دارند و آب های کم عمق شبه جزیره به رنگ سبز آبی دیده می شوند. شن و ماسه در آب های کم عمق سمت راست شبه جزیره، آب ها را رنگ می کند و به تدریج با رنگ آبی تیره در اعماق اقیانوس محو می شود.

227227


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا