عکس این موجودات عجیب و ناشناخته متعلق به اعماق اقیانوس هستند!

اعماق اقیانوس ها همیشه رازهای زیادی را پنهان می کند. بیشتر اوقات دانشمندان برای اثبات عظمت کیهان و فراوانی گونه های مختلف با کشف موجودات مختلف به آب های آزاد می روند. اکنون در بررسی های اخیر موجودات عجیب و غریب و ناشناخته زیادی پیدا شده اند که در دریاها و اقیانوس ها زندگی می کنند و ظاهری وحشتناک دارند.

این موجودات عجیب و ناشناخته چه گونه هایی هستند؟

موجودات عجیب و ناشناخته

در میان موجودات دریایی ناشناخته ای که توسط دانشمندان کشف شد، مارماهی بسیار عجیب و کمیابی است که تا به حال در بین سایر مارماهی ها دیده نشده بود. این موجود عجیب که نابینا نیز هست پوستی تیره دارد و در عمق 5 کیلومتری زمین کشف شده است.

موجودات عجیب و ناشناخته

عکس این موجودات عجیب و ناشناخته متعلق به اعماق اقیانوس هستند!

عکس این موجودات عجیب و ناشناخته متعلق به اعماق اقیانوس هستند!

علاوه بر این مارماهی عجیب، موجودات دریایی دیگری نیز در اعماق اقیانوس هند و در جزایر کوکوس (که نام یکی از قلمروهای استرالیا است و در نزدیکی این کشور قرار دارد) پیدا شده است. از جمله ماهی هایی که هیچ شباهتی به گونه های مشابه ندارند. در میان این ماهی ها که در میان بسیاری از موجودات عجیب و غریب هستند، موارد نادری دیده شده است که ماهی در شکم مادر رشد کرده و در کمال تعجب زنده به دنیا آمده است. همانطور که احتمالا می دانید، تخم ماهی اغلب روی صخره ها یا در بستر دریا رشد می کند، اما در این مورد خاص با یک گونه بسیار کمیاب سروکار داریم.

در میان بسیاری از موجودات عجیب و ناشناخته ای که توسط محققان شناسایی شده است، وجود خر گوش استخوانی و خروس گوش استخوانی که از نظر اندازه و ابعاد سر تفاوت های چشمگیری دارند نیز بسیار برجسته است. علاوه بر این موجودات، یک مارمولک ماهی بسیار عجیب و کمیاب نیز کشف شد که باله نسبتاً بلندی دارد و به دلیل پوست شفافش در نور روز به خوبی دیده نمی شود.

READ  هوای «بسیار ناسالم» در خوزستان

به طور کلی باید متوجه شد که اعماق اقیانوس ها مملو از موجودات دریایی عجیب و غریب و ناشناخته است که ما هرگز از وجود آنها خبر نداشتیم. موجوداتی که شاید عجیب و ترسناک به نظر برسند، اما بدون شک کشف آنها چیزی خوشایند و تعجب آور است و می تواند باعث پیشرفت روزافزون علوم و مباحث جانورشناسی شود.

227227


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا