عملیات بارورسازی ابرها در یزد مثمر ثمر نیست


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از یزد، حسین اردکانی گفت: گزارش های منتشر شده از فناوری بارورسازی ابرها در دنیا نشان می دهد که این عملیات با روشی بسیار مطمئن و با پارامترهای کاملا علمی می تواند 20 تا 25 درصد بارندگی را در همان منطقه عملیاتی افزایش دهد. دادن

وی افزود: به عنوان مثال در منطقه ای مانند یزد که حجم ابرها در طول سال بسیار کم است و نوع ابرها برای بارندگی مناسب نیست، چگونه می توان انتظار داشت که عملیات بارورسازی ابرها موفقیت آمیز باشد.

اردکانی خاطرنشان کرد: اما در منطقه ای که میزان و نوع ابرها محاسبه شده و پاسخ مثبت است، می توان این کار را انجام داد. البته باید بسیار دقیق باشد و از تکنولوژی روز استفاده کند.

محمدرضا شیرگلامی رئیس گروه توسعه هواشناسی کاربردی اداره کل هواشناسی استان یزد نیز مجموع بارندگی استان را از ابتدای سال زراعی جاری 70 میلی متر اعلام کرد و افزود: شاخص های خشکسالی نشان می دهد که 77 درصد مساحت استان است. تحت تأثیر خشکسالی شدید یا بسیار شدید قرار دارد و در این میان میانگین بلندمدت بارندگی در این مدت 94 میلی متر بوده است.

وی با بیان اینکه میزان بارندگی در استان نسبت به دوره بلندمدت 25 درصد کاهش داشته است، گفت: آمارها نشان می دهد که بارندگی فعلی نسبت به سال گذشته 4 درصد افزایش داشته است.

46


منبع

READ  معاون محیط زیست خوزستان: کمبود شدید آب در 7000 هکتار از هورالعظیم / جنوب تالاب کاملاً خشک است.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا