علی دایی:من فقط یک بار ازدواج کردم


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ علی دایی در گفت و گو با 360 از مشکلات مختلف زندگی شخصی و فوتبالی خود می گوید که در ادامه می خوانید:

من فقط یک بار ازدواج کردم

همسرم در زندگی به من توصیه های خوبی کرده و همیشه در کنارم بوده و این برایم بسیار مهم است. بیشتر کارهایم را با مشورت او انجام می دهم و بعد از ازدواج وضعیت اجتماعی ام خیلی بهتر شده است.

من فقط یک بار در زندگی ام ازدواج کرده ام و این که دو بار ازدواج کرده ام اصلا صحت ندارد. ما در سال 1983 ازدواج کردیم و دو دختر داریم. این دو دختر برای من همه چیز هستند. دختر بزرگم دنیس 16 ساله است و در انگلیس تحصیل می کند. نورا 11 ساله است و با من است.

زنان باید اجازه داشته باشند به ورزشگاه بیایند

همسرم فقط بازی تیم ملی را در جام جهانی آلمان تماشا کرد. در ایران که آن موقع ممنوع بود و الان متاسفانه مجاز نیست. مطمئناً اگر خانواده ما مسابقات ما را از نزدیک تماشا می کردند، برای من بسیار منطقی بود. متاسفانه قوانین ما اجازه نداده وگرنه همه با هم برابریم. آنها حق دارند بیایند و به نظر من خیلی خوب است. زنان باید احساس کنند که می توانند کارهای زیادی در این جامعه انجام دهند. ما نمی توانیم کشوری جدا از بقیه جهان باشیم. ما باید با همه ارتباط داشته باشیم و این ارتباط جامعه را بهبود می بخشد.

برعکس دخترم هرچی من میخوام میخواد!

تا زمانی که فوتبال بود، نورا را اصلا ندیدم. من سرباز بودم که خوابش برد و زندانی شد. به ندرت پیش می آمد که با هم سفر کنیم و حالا اینها مشکلی نیست و رابطه ما خیلی بهتر شده است.

READ  کریم انصاری‌فرد:جام‌جهانی شوخی نیست/عکس - خبرآنلاین

هر چه من دوست دارم دخترم نورا برعکسش را انجام می دهد. چند روز پیش به من گفت: “دیدی، من پدر استقلال بودم و این تیم قهرمان شد! به خاطر همین استقلالی شدم” به او گفتم پرسپولیس 5 سال قهرمان شده است! «امسال مهم است. او گفت گذشته را فراموش کن.

نورا عاشق یادگیری زبان کره ای است. به من گفت باید بگیرم چون گروه کره در افتتاحیه جام جهانی شرکت می کند.

متاسفم که نمی توانم در کشور خودم کار کنم

خانواده ام حتی نمی خواهند من به فوتبال بروم من خودم را دوست دارم اما متاسفانه در کشورم اتفاقی افتاد که دوست ندارم در این شرایط کار کنم. پیشنهاد خوبی از باشگاهی خارج از تهران را نمی پذیرم چون به اندازه کافی از خانواده ام دور بودم.

رسیدن به جام جهانی خیلی سخت است

گروه ما در جام جهانی جذاب است و اینکه با تیم های انگلیس و آمریکا بازی می کنیم خیلی خوب است اما من اصلا این موضوع را سیاسی نمی دانم. انگلیس یکی از بهترین های اروپاست و مقابل این تیم مشکلاتی داریم. آمریکا هم تیم خوبی دارد و اگر ولز به گروه اضافه شود کار سخت تر می شود. ما در مقدماتی جام جهانی خوش شانس بودیم و گروه ما راحت تر از بقیه بود. صعود برای ما خیلی سخت است اما همه ما دوست داریم تیم برای اولین بار صعود کند.

هیچ فشاری روی ما برای بازی مقابل آمریکا نبود

برد آمریکا در سال 1998 برای ما بسیار مهم بود اما هیچ فشاری روی ما نبود و فقط به جنبه های ورزشی و فوتبالی نگاه می کردیم.

READ  تخصص ویژه آرمان در زدن گل‌های حیاتی/عکس

ایویچ برای تیم ملی زحمت زیادی کشید و در اردوی ایتالیا بازیکنان در شرایط بدنی خوبی بودند و از نظر تاکتیکی اصلا قابل مقایسه نبودند. اخراج او کار صفایی فراهانی نبود و به او گفته شد که باید سرمربی ایران در جام جهانی باشد.

باید بدانیم در فوتبال دنیا کجا هستیم و با چه تجهیزاتی ما را به مسابقات می فرستند. ممکن است با بازیکنان خوب باشیم، اما در انگلیس خوب خواهیم بود. بازیکنان آمریکایی کجا بازی می کنند؟ ما باید به این مسائل نگاه کنیم و منطقی فکر کنیم.

توهین به فوتبال کشورم را قبول ندارم

من نمی توانم در مورد اسکوچیچ صحبت کنم و فقط می توانم به او تبریک بگویم، زیرا هر بار که صحبت می کنم، یک برداشت متفاوت باقی می ماند.

وقتی در ماجرای درگیری طارمی و اسکوچیچ حق را به مهدی دادم خیلی چیزها را حساب کردم. اینکه می گویند سرمربی تیم ملی هر تصمیمی گرفته درست نیست، درست است، سرمربی تیم ملی هم می تواند اشتباه کند. من کوچکترین توهینی به فوتبال را قبول ندارم. بازیکنان و سیستم اسکوچیچ را ساختند و او رزومه ای نداشت.

بیشتر بخوانید:


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا