عراق رسماً در شورای امنیت از ترکیه شکایت کرده است

محمدحسین بحرالعلوم، نماینده عراق در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: از این پس حملات حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) دیگر نمی‌تواند بهانه‌ای برای ماندن نیروهای ترکیه در خاک عراق باشد. در مورد وضعیت عراق.

ارتش ترکیه در 18 آوریل از آغاز عملیات نظامی جدید علیه نیروهای پ ک ک خبر داد.

بحرالعلوم شکایتی رسمی از ترکیه به شورای امنیت ارائه کرده است.

وی تاکید کرد که حملات موشکی به اربیل خسارات زیادی وارد کرده است.

بحرالعلوم گفت که احزاب سیاسی عراق به تلاش های خود برای دستیابی به توافق و راه حل هایی برای پایان دادن به بن بست سیاسی و تلاش برای تشکیل دولت جدید ادامه می دهند. ما از شورای امنیت برای همبستگی و حمایت مستمرش از عراق در مقابله با تهدید تروریسم قدردانی می کنیم. نیروهای عراقی در ماه آوریل حمله گسترده ای را برای تعقیب نیروهای داعش آغاز کردند.

بحرالعلوم گفت: «عراق به آزادی عراقی های بازداشت شده در اردوگاه الحول در سوریه متعهد است. نزدیک به 1900 تروریست و 550 خانواده که بیشتر آنها زن و کودک هستند بازگردانده شده اند.

سفیر عراق بر تعهد کشورش به ادامه همکاری با جامعه جهانی، مبارزه با تروریسم و ​​عدم استفاده از خاک کشورش برای تسویه حساب و دستیابی به اهداف سیاسی به بهانه مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

وی گفت: تلاش های دولت با هماهنگی جامعه بین المللی به منظور بازگرداندن ثبات در مناطق آزاد شده و اجرای پروژه های زیربنایی و بهداشتی، برق، جاده ها، پل ها و بازگشت تعداد زیادی از آوارگان به مناطق خود و بسته شدن آن است. پادگان . .

READ  چرا اقتصاد چین جهانی است؟

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا