عادات غذایی که باید آنها را ترک کنید


یکی از مهمترین موارد برای حفظ سلامت بدن، رژیم غذایی سالم است. با تغییر شیوه زندگی بشر به سمت صنعتی شدن، شاهد وفور مواد غذایی فرآوری شده سرشار از شکر و نمک در بازار هستیم. اگرچه این غذاها طعم خاص و لذیذی دارند اما حقیقت این است که تاثیرات مضری بر سلامت بدن دارند.

در اینجا غذاهای ناسالمی وجود دارد که باید از خوردن آنها دست بردارید:

1- پیتزا: شاید خوردن پیتزا مشکلی نداشته باشد، اما نباید آن را با پنیر اضافی، گوشت و سوسیس زیاد سفارش دهید. بهتر است یک پیتزای سبزی کوچک با پنیر کم و سالاد بخورید تا آسیب کمتری به سلامتی شما وارد شود.

2. چیپس: یکی از مضرات تنقلاتی مانند چیپس این است که نمی توانید فقط یک تکه از آن را بخورید. بهتر است به جای تنقلات مضر مثل چیپس که پرچرب و نمک زیاد است از آجیل استفاده کنید. ذرت پخته نیز می تواند جایگزین خوبی باشد زیرا کالری کمتری نسبت به چیپس دارد.

3- ماکارونی و ماکارونی: این غذا اغلب با آرد تصفیه شده (آرد سفید) تهیه می شود که فاقد سایر قسمت های سبوس گندم است. تعداد کمی از مردم متوجه می شوند که آرد سفید به عنوان یک قند در بدن عمل می کند و به سرعت قند خون را افزایش می دهد. بهتر است به جای پاستا از غلات کامل استفاده کنید.

4- غلات: بسیاری از برندهای غذایی غلات از آرد و شکر تصفیه شده تهیه می شوند. بهتر است به جای غلات از بلغور جو دوسر استفاده کنید.

READ  نوشیدنی های خوشمزه برای جلوگیری از کمبود آهن

شکلات: بسته بندی شکلات سرشار از قند، چربی های ناسالم و مواد نگهدارنده است. اگر به دنبال شیرینی های سالم هستید، آن را با شکلات تلخ جایگزین کنید.

6- سیب زمینی سرخ کرده: این غذا سرشار از چربی های مضر و پرکالری است. یک ظرف کوچک سیب زمینی سرخ کرده بیش از 230 کالری دارد. متوسط ​​​​سیب زمینی پخته تنها 130 کالری دارد. بهتر است به جای سیب زمینی سرخ شده از سیب زمینی پخته استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

بخور و لاغر بمان!

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا