صدور جریمه درخواستی مدیران پتروشیمی ریزال به اتهام تخلف در نظام تولید کشور


علی صالحی اظهار کرد: مدیران پتروشیمی ریزال محصولات مورد نیاز کارخانه ها را در سال های 96، 1396 و 1398 خارج از ساختار بورس کالا و برخلاف دستورات بازار پتروشیمی به فروش رساندند و در بازار آزاد 128 هزار و 900 تن محصولات پتروشیمی به فروش می رسد. به مبلغ 18 325,000,000 ریال.

وی افزود: در این پرونده سه متهم هستند که با اطلاع از وضعیت بازار، برخلاف دستورالعمل تنظیم بازار پتروشیمی، اقدام به فروش مواد اولیه در فرابورس کرده و از این طریق مبالغ هنگفتی را از فروش غیرقانونی به دست آورده اند.

دادستان تهران با استناد به مستندات این پرونده گفت: در سال ۱۳۹۶ بازار داخلی به یکباره با کمبود مواد اولیه پتروشیمی و گرانی طیف وسیعی از کالاها از جمله خودرو، ظروف یکبار مصرف، بسته بندی محصولات، تجهیزات آزمایشگاهی و پزشکی و ساختمانی مواجه شد. موادی که خوراک اصلی آنها پتروشیمی بود افزایش یافت.

صالحی تصریح کرد: مدیران این شرکت با مشتریان قراردادهای بلندمدت منعقد کردند و بر اساس این قراردادها کالا را خارج از بورس می فروختند و این در حالی است که طبق بخشنامه های بازار پتروشیمی قرار بود این شرکت به پتروشیمی ها را در بورس عرضه می کنند اما متأسفانه محصولات خود را خارج از سیستم می فروشند.

35220


منبع

READ  کلینیک زمستانی هیوندای تا 15 بهمن ماه تمدید شد
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا