شرایط واگذاری زمین و خانه به صورت اقساطی اعلام شد

در متن قانون حمایت از خانواده و جوانان مصوب 24 آبان 1400 آمده است که در شهرهای زیر 500 هزار نفر باید زمینی به مساحت 200 متر به خانواده های بالای سه فرزند و سوم آنها داده شود. کودک پس از لازم الاجرا شدن قانون متولد می شود. قرار است واگذار شود. همچنین در این قانون مقرر شده است که در شهرهای بالای 500 هزار نفر، یکی از واحدهای مسکونی به عنوان طرح حمایت از این گروه از خانوارها در نظر گرفته شود.

مزیت ویژه این قانون برای ترویج زایمان این است که اگر فردی از تسهیلات دولتی در بخش مسکن استفاده کرده باشد و فرزند سوم پس از لازم الاجرا شدن این قانون متولد شود، می تواند مجدداً از کمک های دولتی و یارانه در بخش مسکن استفاده کند. بنابراین کسانی که واحدهای مسکن مهر اعطا شده اند نیز در صورت داشتن شرایط لازم می توانند در طرح جدید ثبت نام کنند.

این زمین ها یا واحدها بر خلاف تصور عده ای رایگان نیست، بلکه در اقساط 10 ساله با دو سال تنفس به سه دانگ برای مردان و سه دانگ برای زنان تقسیم می شود.

ثبت نام دریافت زمین یا مسکن خانواده های سه فرزند در سامانه www.saman.mrud.ir از 20 اردیبهشت 1401 آغاز شد. داوطلبان پس از انتخاب گزینه ثبت نام به قسمت خانوار دارای سه فرزند یا بیشتر مراجعه کرده و حوزه انتخابیه را انتخاب می کنند.

پروانه اصلانی، مدیرکل مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه این احتمال در متن قانون آمده است، گفت: این امکان در متن قانون وجود دارد. اصولاً در کلان شهرها زمین یا واحد مسکونی نداریم که بخواهیم معرفی کنیم. بنابراین قانون به خانواده‌های واجد شرایط اجازه می‌دهد این گزینه را در نزدیک‌ترین شهر محل زندگی پدر یا مادر یا محل تولد پدر یا مادر داشته باشند.

READ  بهینه سازی مصرف سوخت فقط یک کلمه است

جزئیات واگذاری زمین و خانه به صورت اقساطی / ثبت نام 30000 نفر

ساماندهی مسکن به منظور حمایت از خانواده های متقاضی مسکن در شهرهای جدید است

وی در خصوص اقداماتی که برای تامین زمین برای خانواده های دارای سه فرزند در کلان شهرها انجام می شود، گفت: مانند همه برنامه های حمایتی، افراد ساکن در کلان شهرها معمولا در شهرهای جدید اطراف کلان شهرها یا شهرهای نزدیک به محل زندگی خود مسکن حمایتی دارند. کار آغاز شده و سیستم طرح های حمایتی برای خانواده های دارای سه فرزند راه اندازی شده است.

ثبت نام 29650 خانوار دارای سه فرزند و بیشتر در سامانه حمایت

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن تصریح کرد: ثبت نام باز مانده و بر اساس آخرین آمار 29 هزار و 650 نفر ثبت نام کرده اند. اما اعمال این قانون در ماده 4 منوط به تصویب آئین نامه آن است. حدود یک ماه است که آیین نامه وزارت راه و شهرسازی را برای بررسی به هیات وزیران فرستادیم. خانواده های دارای سه تا هفت فرزند حدود 29650 نفر را در این سیستم حمایت کردند. بیشترین شیوع آن در استان تهران است و دارای 7 فرزند یا بیشتر حدود 81 خانوار در سیستان و بلوچستان هستند.

وزارت کشور مسئول کاهش عوارض ساخت و ساز است

وی در خصوص کاهش 50 درصدی عوارض ساخت و ساز برای سه فرزند و 70 درصد برای متقاضیان سه فرزند و بیشتر گفت: کاهش عوارض ساخت و ساز برای متقاضیان سه فرزند و بیشتر در وزارت راه و شهرسازی نیست و در وزارت کشور.

اصلانی در خصوص توزیع 70 درصد مسکن سازمانی به خانواده های دارای سه فرزند و بیشتر گفت: این یک فصل مشترک در بین همه دستگاه هایی است که دارای واحد مسکونی سازمانی هستند و قطعا مختص وزارت راه نیست. اگر این قانون وجود داشته باشد تمام دستگاه هایی که دارای واحد مسکونی سازمانی هستند باید این قانون را رعایت کنند.

READ  مقداری درآمد مالیاتی هنوز در لایحه بودجه لحاظ نشده است!

223227


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا