شاید بازیکنان فعلی پاچه و آبگوشت نمی‌خورند که قدرت لازم را ندارند!

امیرمحمد کاراگزلو; مرتضی کرمانی مقدم، مهاجم سابق پرسپولیس و تیم ملی از آن دست بازیکنانی بود که تمام فاکتورهای لازم برای بزرگ شدن و ستاره شدن را داشت. بازیکنی با قدرت و استقامت که از تکنیک و قدرت خوبی هم استفاده می کند. ستاره ای که اگر این روزها بازی می کرد می توانست شاه ماهی نقل و انتقالات باشد و بهترین قراردادها را امضا کند. با کرمانی درباره مشکلات روز فوتبال و تفاوت آن با گذشته گفت وگویی انجام داده ایم که در ادامه می خوانید:

با پولی که بازیکنان فعلی ما دریافت می کنند، اگر در حال حاضر بازی کنید چقدر پول می گیرید؟

من نباید این را بگویم و بهتر است کارشناسان، مردم و اهالی فوتبال این را بگویند، اما با پولی که بازیکنان ما الان می گیرند فکر می کنم سالیانه 20 میلیارد تن قرارداد من باشد و باید آن را می گرفتم.

چرا در فوتبال کنونی خود بازیکنی مثل شما را نمی بینیم، بازیکنی قوی و گلزن که اگرچه قوی باشد، اما از تکنیک خوب در کنار نتیجه و قدرت گلزنی خوب استفاده کند؟!

واقعا نمی دانم چه بگویم، شاید دیگر بازیکنان ما آبگوشت نخورند و قدرت لازم در بازیکنان ما دیده نشود!

جدی گفتی؟!

نه آن آبگوشتی که به شوخی گفتم، اما در کل فوتبال فعلی با فوتبال قدیم و زمان ما خیلی فرق دارد. جدا از تغییر نوع فوتبال، آن زمان ستاره های زیادی در فوتبال حضور داشتند، اما الان چند ستاره داریم. مثلاً در زمان ما در پرسپولیس، از دروازه بان تا مهاجم، همه ستاره و ملی پوش بودند. حتی روی نیمکت ما بازیکنان خوب زیادی حضور داشتند و حالا مشخص است که روش فوتبال متفاوت است.

READ  ربیعی: فقط خودم پاسخگوی نتایج تیم هستم

یعنی نمک و امثال آنها، درسته؟

بله، فوتبال سخت تر شده و به نوعی خلاقیت بازیکنان را گرفته است. فوتبال قبلا ایستاتر بود اما الان تیم ها دفاعی تر هستند و گلزنی را برای بازیکن سخت می کنند.

اما ناصر محمد کنی در این خصوص به من گفت که با وجود اینکه در فوتبال فعلی بازی می کند، همچنان یک ستاره است و با وجود فشار و جذب شدید، کار خود را انجام داده است.

ناصر محمد کنی بازیکن استثنایی بود و واقعاً مهار نشدنی بود. هیچ کس مخالف تکنیک و مهارت های او نبود. مثلاً حمید علیدوستی، عبدالعلی چنگیز و چند مهاجم خوب دیگر در همان زمان حضور داشتند، اما ناصر محمد هانی مهاجمی بود که واقعاً غیرقابل کنترل بود و راهی برای مهار او وجود نداشت.

قبل و در دوران حضورت در پرسپولیس امکان نداشت یک فصل قهرمان نشود؟

فکر می کنم فصلی برای ما وجود داشت اما باور کنید آنقدر کم باختیم یا آنقدر کم اتفاق افتاد که قهرمان نشدیم، مدتی خانه را ترک نکردیم چون مجبور نبودیم با هواداران روبرو شویم.

آخرین سوال به احتمال قهرمان نشدن پرسپولیس در این فصل برمی گردد که به نظر می رسد با فصول قبل تفاوت داشته باشد.

امسال به نظر من پرسپولیس پرسپولیس سال های قبل نبود و دست یحیی به نوعی خالی بود. این را از خط حمله می توان فهمید که به گفته بازیکنان حاضر در آن به استثنای عبدی کارایی لازم را نداشت. نبردن بعد از پنج قهرمانی متوالی خیلی سخت است، چون همه ما به قهرمانی پرسپولیس عادت کرده ایم، اما من همچنان به قهرمانی پرسپولیس امیدوار هستم و معتقدم پرسپولیس به خاطر دیدارهای پیش رو نسبت به استقلال و تجربه است. از کادر فنی باز هم قهرمانی. شانس زیادی برای برنده شدن وجود دارد.

READ  عکس | تیم مورد علاقه هالند مشخص شد!

بیشتر بخوانید:


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا