سیگنال منفی برجام به بازار ارز/ پیش بینی جالب قیمت دلار در روزهای آینده


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازار ارز در روزهای اخیر کمترین نوسان را داشته است، به گونه ای که در آخرین معاملات روز گذشته، قیمت تنها 20 تومان افزایش یافت.

به نظر می‌رسد فعالان بازار با توجه به شرایط برجام وارد فاز محتاطانه شده‌اند و این امر بازار را به سرعت نسبت به اخبار مثبت و منفی واکنش نشان می‌دهد، اما اکنون نسبت به اخبار برجام حساسیت بیشتری دارد.

این در حالی است که طی چند روز گذشته اخباری مبنی بر احتمال دور جدید مذاکرات برجام منتشر شده است که باعث شده فعالان بازار در خرید و فروش کمی محتاط باشند. این در شرایطی است که از سوی دیگر جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در اظهارات اخیر خود درباره برجام اعلام کرده است که جو بایدن تمایلی به حذف سپاه از فهرست سازمان های تروریستی ندارد. بخشی از مذاکرات در چارچوب برجام.

برخی از کارشناسان معتقدند این خبر می تواند انتظارات صعودی معامله گران را تحت تاثیر قرار دهد.

قریب آبادی همچنین گفت: اروپایی ها در سال های اخیر کوچک ترین قدمی در زمینه رفع تحریم ها برنداشته اند.

اما کارشناسان بر این باورند که بلاتکلیفی در آینده اقتصادی کشور چه از منظر مذاکرات و چه در سیاست کلان دولت، نوعی بلاتکلیفی در تمامی بازارهای مالی و کالایی ایجاد کرده است. در نتیجه، سرمایه گذاران در حال حاضر خرید و فروش زیادی انجام نمی دهند.

به گفته آنها، دلار اکنون در محدوده کمی در نوسان است و معامله گران بازار سود چندانی از این وضعیت نمی برند. به خصوص که شرایط اقتصادی کشور غیرقابل پیش بینی است و بازارها در رکود به سر می برند. در نتیجه فعالیت های سرمایه گذاران بسیار محتاطانه شده است و در واقع بازارها بیشتر از مذاکره منتظر اخبار قطعی هستند.

READ  تاثیر مالیات بر خانه های لوکس بر بازار مسکن چیست؟

همانطور که در گزارش ها مشاهده می شود در حال حاضر قیمت دلار در بازار تهران حدود 31700 تومان است.

223225


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا