سومین زندانی محکوم به قصاص آزاد شد


به گزارش خبرآنلاین “مجتبی قهرمانی” رئیس قاضی هرمزگان وی گفت: با اعزام شورای صلح و سازش به شورای حل اختلاف زندان مرکزی بندرعباس در استان سیستان و بلوچستان و برگزاری جلسات متعدد با اولیای دم در پرونده قتل عمد، خوشبختانه تلاش اعضای هیئت مدیره منجر به آشتی با استناد به عفو اسلامی موافقت کردند و محکوم تبرئه شد.

وی افزود: در راستای تحقق اولویت های 15 گانه تعیین شده از سوی ریاست محترم قوه قضاییه در اوایل سال 1401 روشی برای نحوه مشارکت مردم در صلح طلبی در موارد انتقام جویی و کارگروه های استان ها و شهرستان ها تدوین شده است. برای پیگیری صلح و سازش در این پرونده ها تشکیل می شود.

قهرمانی اضافه کرد: اعضای این کارگروه به طور مستمر با رصد و تقسیم و تفکیک پرونده های قصاص، دعوت از احزاب یا حضوری و همچنین استفاده از ظرفیت علمای محلی، روحانیون، ذی نفوذ و معتمدین، خیریه ها و نهادهای مردمی برای اصلاح جامعه تلاش می کنند. سازش کردن

رئیس قاضی هرمزگان در نهایت یکی از مهم ترین اهداف تشکیل این کارگروه های ویژه در شوراهای حل اختلاف استان ها، علاوه بر ترویج فرهنگ صلح و سازش، کاهش فهرست پرونده های انتقام جویانه و در نتیجه کاهش جمعیت زندان ها است.

باید بگویم؛ رئیس قاضی هرمزگان وی در 22 اردیبهشت از آزادی یک زندانی محکوم به انتقام با برگزاری پویش «عزت علی» در بستک خبر داد.


منبع

READ  بازدید مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای هرمزگان از محور مواصلاتی بندرلنگ
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا