سه سالن سینما در تهران تغییر کاربری می‌دهند


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کادر آشنا، معاون توسعه فناوری و تحقیقات سینمایی، دستورالعمل اسقاط سینماهای بلااستفاده را تشریح کرد.

وی گفت: موضوع تعطیلی سینماهایی که به دلایل موجه نمی توانند کار کنند در آیین نامه جدید سینما گنجانده شده است. این مصوبه در اسفند 1396 در هیات وزیران پیش بینی شد و بر اساس آن دستورالعمل توسط سازمان سینمایی تایم تهیه و با تصویب و ابلاغ وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اجرا درآمد.

آشنا ادامه داد: بر اساس این دستورالعمل تنها سینمادارانی که حداقل یکی از شرایط سه گانه را داشته باشند درخواست کتبی خود را به سازمان سینمایی ارائه می کنند.

معاون توسعه فناوری و تحقیقات فیلم گفت: درخواست های ارسالی به سازمان سینمایی و سایر دستگاه های مسئول بررسی و ارزیابی می شود. این درخواست در طرح شورا و در صورت موافقت با نظر کارشناسان موضوع تصفیه تصویب و برای سایر اقدامات به اطلاع مالک خواهد رسید.

وی ادامه داد: تصویب این شورا به معنای تغییر کاربری این فضا نیست و برای تغییر کاربری باید مراحل قانونی خارج از حوزه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام شود. در بسیاری از موارد، املاک متعلق به سینماها واجد شرایط این تغییرات نیستند و پس از انحلال سینما، تنها پس از اخذ مجوزهای لازم، می‌توانند برای سایر مقاصد فرهنگی به فعالیت خود ادامه دهند.»

آشنا افزود: «سینماهای دولتی یا دولتی یا مجموعه‌های دولتی یا دولتی منحل نمی‌شوند و فقط می‌توانند به سینماهایی با ظرفیت یکسان یا بیشتر تبدیل و تبدیل شوند».

معاون توسعه فناوری و تحقیقات سینمایی وزیر ارشاد در تشریح محتوای نقل شده از سوی اعضای انجمنی متعلق به سینماگران گفت: برای حضور و شرکت در بررسی درخواست ها دعوت به عمل می آید. اما با وجود محتوای مصاحبه، هیچ اتحادیه ای قادر به دریافت درخواست و موافقت یا مخالفت با آن نیست و تمامی درخواست ها مستقیماً از سازمان سینمایی و سمعی و بصری دریافت می شود.»

READ  دو جانباز جنگ، به شهادت رسیدند

وی تاکید کرد: لیستی که به عنوان نامزدهای انحلال منتشر شده است به هیچ وجه صحیح نیست و کاندیداهای احتمالی انحلال بیشتر سینماهای تعطیل و متروکه هستند که اغلب به دلیل مشکلات انحصار ارث و نامشخص بودن مالکیت یا عدم دسترسی به تمامی اموال موفق می شوند. شرکا. “” آنها درخواست خود را در سازمان سینمایی ثبت نکردند.”

آشنا ادامه داد: درخواست حقوقی سینماگرانی که تمامی شرایط لازم را ارائه و مدارک خود را ارائه کرده باشند پس از اتمام مراحل کارشناسی بررسی و در صورت موافقت شورا نتیجه آن اطلاع رسانی عمومی خواهد بود.

شورا تاکنون تنها با انحلال و تعطیلی سه سینمای اروپا (واقع در خیابان جمهوری)، فولاد (واقع در جوادی) و عصر جدید (واقع در خیابان طالقانی) که در آن زمان برپا بود، موافقت کرده است. معاون توسعه فناوری و تحقیقات فیلم گفت: این مصوبه پس از ابلاغ به مالکان ابلاغ می شود و جدید نیست، گفت: هر سه سینما متعلق به بخش خصوصی بوده و دارای شرایط مندرج در ضوابط مصوب هستند.

وی تصریح کرد: مقررات تعطیلی سینما با هدف احترام به حقوق مالکیت سینماداران و تاکید بر امنیت سرمایه گذاری در ساخت سینماها است. در بسیاری از موارد و درخواست ها انحلال بخشی از روند توسعه و نوسازی سالن های نمایش است. به عنوان مثال در یکی از شهرستان های استان آذربایجان شرقی با همکاری تمامی دستگاه های مسئول در شهرستان، استان و سازمان سینمایی با انحلال دو سینمای یکبار مصرف متروکه، مجموعه به روز شده 9 سالن و بسیاری از لوازم جانبی مناسب. تسهیلات برای رفع نیازهای شهر بدون سینمای فعال در حال پردازش است.

READ  موج ستایش ها از یوسف تیموری/ یاد علی انصاریان در فینال «جوکر» چه فضایی به وجود آورد؟

آشنا تاکید کرد: البته سازمان سینمایی نسبت به مجموعه هایی که متعلق به مردم و اهالی سینما هستند یا از جایگاه فرهنگی خاصی برخوردار هستند بی تفاوت نخواهد ماند اما در مورد سینماهای خصوصی در نهایت صاحبان آن ها هستند. “سازمان به حقوق آنها طبق قانون احترام خواهد گذاشت.”

5757


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا