سنت آگاتا؛ زادگاه گاوهای خشمگین لامبورگینی!/ عکس

امیر مسعود عابدینی: در این مقاله نگاهی خواهیم داشت به کارخانه سنت آگاتا لامبورگینی در این 60 سال. در سال 1963، فروچیو لامبورگینی لامبورگینی را تأسیس کرد و یک کارخانه جدید در سنت آگاتا بولونیزه ساخت.

سنت آگاتا؛  زادگاه گاوهای خشمگین لامبورگینی!/ عکس

در اکتبر، زمانی که لامبورگینی از اولین خودروی خود، نمونه اولیه 350 GTV رونمایی کرد، ساختار اصلی کارخانه از قبل کامل شده بود. در طول 60 سال گذشته، مقر لامبورگینی بر اساس نیازهای تولیدی، زیست محیطی و فناوری ارتقا، توسعه و ارتقا یافته است. .

سنت آگاتا؛  زادگاه گاوهای خشمگین لامبورگینی!/ عکس

میزان تولید از 67 دستگاه لامبورگینی در سال 1965 به 425 دستگاه در سال 1971 رسید و در نهایت به 450 دستگاه در سال رسید.در این مدت تمرکز لامبورگینی روی خودروهایی مانند میورا، اسپادا GT چهار نفره و کانتاش بود. این دوره یکی از این دوران طلایی تولید خودرو لامبورگینی بود.

سنت آگاتا؛  زادگاه گاوهای خشمگین لامبورگینی!/ عکس

در دهه 1980 تولید به 470 خودرو و 300 موتور دریایی رسید.در سال 1974 فروچیو لامبورگینی شرکت را فروخت.

کرایسلر آن را در سال 1987 خریداری کرد و پیش از فروش شرکت به کنسرسیوم مالزیایی در سال 1994، دیابلو را اداره کرد. سپس در سال 1998، فولکس واگن آن را خریداری کرد که منجر به یک دوره تجدید و رشد شد.

سنت آگاتا؛  زادگاه گاوهای خشمگین لامبورگینی!/ عکس

این شرکت لامبورگینی سنترو استایل را پنج سال بعد در چهلمین سالگرد تاسیس خود رونمایی کرد و از آن برای نمایش خودروهای کلاسیک لامبورگینی استفاده کرد. تا آن زمان، لامبورگینی 624 کارمند داشت و بیش از 1300 خودرو در سال تولید می کرد. در سال 2008 این کارخانه بازگشایی شد. گسترش یافت تا شامل یک بخش مدرن و مرکز تدارکات باشد.

READ  وعده‌های بی‌سرانجام وزیر ارتباطات/ دقیقا چه چیزی رفع فیلتر شد؟

به دنبال این تحولات، با راه اندازی مرکز تولید کربن لامبورگینی، فرصت های بیشتری برای توسعه بدنه فیبر کربنی جدید آونتادور در داخل به وجود آمد.

سنت آگاتا؛  زادگاه گاوهای خشمگین لامبورگینی!/ عکس

تا سال 2012، تولید لامبورگینی به بیش از 2000 خودرو در سال رسید و تا سال 2020 تولید آن چهار برابر خواهد شد. بیشتر افزایش تولید مربوط به لامبورگینی اوروس است.این مدل که در سال 2018 معرفی شد به سرعت به محبوب ترین مدل این شرکت تبدیل شد. فضای کارخانه بیش از 13 بار در مقایسه با کارخانه اصلی در سال 1963 گسترش یافته است تا تغییرات و مدل های جدید را در خود جای دهد.

فروچیو لامبورگینی در سال 1993 درگذشت، اما شرکتی که او تأسیس کرد همچنان قوی است. امروز، مقر در منطقه Sant’Agata Bolognese باقی مانده است.

سنت آگاتا؛  زادگاه گاوهای خشمگین لامبورگینی!/ عکس

امروزه لامبورگینی با بیش از 2000 کارمند که سالانه بیش از 9000 خودرو تولید می کند، شرکتی مشهور در جهان است.بر اساس آخرین آمار، لامبورگینی سودآورترین سال در تاریخ 60 ساله خود را تجربه کرد. 614 میلیون یورو سود خالص با فروش 9233 خودرو در سال به اضافه 2380 میلیون یورو دارایی.

با مدیریت استفان وینکلمن و تغییراتی که در تولید محصولات ایجاد خواهد شد، فرصت سوددهی بیشتر در سال های آینده فراهم شده است.

5858


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا