سعید روستایی در میان ۵ استعداد جدید جشنواره کن


کن 2022 امسال میزبان کارگردانان کهنه کار و با تجربه از برادران داردن و دیوید کراننبرگ تا میشل آزاناویس و جورج میلر خواهد بود، اما مانند هر سال یکی از اهداف کن کشف استعدادها و معرفی چهره های جدید در سطح بین المللی است.

شبکه خبری فرانس 24 به بهانه هفتاد و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن 5 استعداد جدید را در این رویداد سینمایی معرفی کرد و سعید روستایی کارگردان جوان ایرانی یکی از این چهره هایی است که فرصت حضور در رقابت اصلی فیلم امسال را پیدا می کند. “برادران لیلا” او و برنده مسابقه نخل طلایی شد.

در توضیحات این دهکده که برای اولین بار در جشنواره فیلم کن حضور پیدا می کند، آمده است:

«این کشور علیرغم همه چالش ها و محدودیت های کارگردانان ایرانی، صحنه سینمای پر رونقی و چهره هایی چون جعفر پناهی، عسگر فرهادی و … دارد. جوایزی را در سراسر جهان دریافت کرد. آیا سعید روستایی هم می تواند به این گروه بپیوندد؟

این کارگردان 32 ساله پیش از این با فیلم پلیسی جذابش «متر شیشه‌ای» در تیتر خبرها قرار داشت و حالا برادران لیلا را به کن آورده است، درامی درباره خانواده‌هایی که در اقتصاد فلج و تحریم شده ایران تلاش می‌کنند تا زندگی خود را تامین کنند.

خود یک دهقان از محله های کارگری تهران پیشتر در مصاحبه ای با روزنامه ایران گفته بود: “من نسبت به طبقه ای که در آن زندگی می کنم تعهد اجتماعی دارم… هیچ چیز در فیلم های من نمادین نیست.”

محصول دهکده در دو ساعت و چهل و پنج دقیقه که یکی از طولانی ترین فیلم های امسال جشنواره کن است، 26 می (5 ژوئن) از ساعت 14:15 در تالار انیس واردا، 27 می 6 ژوئن. ) از ساعت 17:30 در سالن هاله و 28 اردیبهشت (7 خرداد) از ساعت 15:00 پنجمین و آخرین نمایش خود را در سالن آی مکس جشنواره تجربه می کند. ترانه علیدوستی، نوید محمدزاده، سعید پورصمیمی، فرهاد اصلانی، پیمان معادی و محمد علیمحمدی از جمله بازیگران این فیلم هستند که با 20 فیلم دیگر در مسابقه اصلی جشنواره کن به رقابت خواهند پرداخت.

READ  از دکتر سروش دست دوم تا دکتر براهنی دست اول 

آستین باتلر 30 ساله با بازی الویس پریسلی در فیلم جدید باز لورمن با بازی تام هنکس و تام پارکر; قطبی که امسال در «دوقلوهای خاموش» بازی کرد و لی جونگ جائه بازیگر کره ای که با سریال معروف «بازی ترکیبی» به شهرت جهانی رسید و امسال اولین فیلم خود را به عنوان کارگردان به نام «شکار» کارگردانی کرد. امسال به عنوان استعدادهای جدید معرفی شدند.

هفتاد و پنجمین جشنواره فیلم کن به صورت حضوری از 17 تا 28 می (27 می تا 7 ژوئن) برگزار می شود.

259259


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا