سالیوان تحریم های بیشتری را علیه روسیه اعلام کرد

سالیوان در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید گفت: «این هفته تحریم های بیشتری را علیه روسیه اعلام خواهیم کرد. ما در حال جمع آوری شواهدی هستیم که نشان می دهد روسیه در اوکراین جنایات جنگی و نسل کشی انجام داده است.

به نقل از رسانه های آمریکایی، وی گفت: «روسیه در حمله به کیف شکست خورده است و نیروهایش برای تمرکز بر شرق و جنوب اوکراین عقب نشینی کرده اند. ما جنایات جنگی در اوکراین را دنبال می کنیم تا ببینیم آیا این جنایات به نسل کشی تبدیل می شوند یا خیر.

وی افزود: ما به فشار اقتصادی بر روسیه ادامه خواهیم داد. روس ها سعی کردند تمام اوکراین را تصرف کنند، اما ناکام ماندند.

سالیوان درباره کمک نظامی روزانه واشنگتن به کیف گفت: «حمایت ما از اوکراین شامل تسلیحات تهاجمی، اطلاعاتی و سیستم‌های دفاعی پیشرفته است. نیروهای اوکراینی شجاعانه از خود دفاع می کنند و ما کمک های نظامی و امنیتی بیشتری ارائه خواهیم کرد.»

وی افزود: کمک های نظامی ما به اوکراین ادامه دارد و درگیری را به نفع این کشور تحت تاثیر قرار می دهد. ما در تلاش هستیم تا با هماهنگی متحدان اروپایی خود بسته جدیدی از تحریم ها را علیه روسیه اعمال کنیم.

پیش از این نخست وزیر لهستان گفته بود که آلمان مانع اصلی تحریم های شدیدتر اتحادیه اروپا علیه روسیه است. (اطلاعات بیشتر)

روسیه در 24 فوریه عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت که هدف از این عملیات “حمایت از افرادی است که به مدت هشت سال توسط رژیم کیف مورد آزار و اذیت و نسل کشی قرار گرفته اند”.

READ  پیامدهای بهمن‌ماه انهزام مذاکرات وین / گزینه های قبلی ای شکل چاه صهبا تواند باشد؟

به گفته وی، این طرح «خلع سلاح و غیرنظامی کردن اوکراین» است تا تمامی جنایتکاران جنگی که مسئول «جنایت خونین علیه غیرنظامیان» در منطقه دونباس هستند، به دست عدالت سپرده شوند.

23311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا