سازمان جهانی بهداشت: شیوع آبله میمون خطر جدی برای سلامت عمومی ندارد


سازمان جهانی بهداشت (WHO) روز گذشته (یکشنبه) اعلام کرد که آبله “تهدیدی جدی” برای سلامت عمومی جهانی ایجاد نمی کند، در پی گزارش هایی از آبله در کشورهایی که این بیماری شایع نیست.

به گفته این سازمان، اگر ویروس از فرصت استفاده کند و خود را به عنوان یک پاتوژن انسانی معرفی کند و به گروه های پرخطر مانند کودکان و افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف سرایت کند، خطر سلامت عمومی افزایش می یابد.

تا کنون، در مجموع 257 مورد تایید شده آبله میمون و 120 مورد مشکوک در 23 عضو سازمان تجارت جهانی که این بیماری قبلا گزارش نشده است، گزارش شده است. هیچ گزارشی از مرگ و میر ناشی از این بیماری گزارش نشده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) همچنین اعلام کرد که “شروع ناگهانی” آبله میمون در چندین کشور غیربومی مدتی است که انتقال ناشناخته این بیماری را نشان داده است و انتظار می رود با گسترش مراقبت و کنترل به بومی و بومی، موارد بیشتری گزارش شود. کشورهای غیر بومی..

آبله یک بیماری عفونی است که معمولاً خفیف است و منشأ آن بخش‌هایی از غرب و مرکز آفریقا است. این بیماری از طریق تماس نزدیک منتقل می شود. بنابراین با اقداماتی مانند خود ایزوله سازی و رعایت بهداشت به راحتی می توان آن را کنترل کرد.

به گزارش رویترز، بیشتر موارد گزارش شده تاکنون در بریتانیا، اسپانیا و پرتغال شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید:

ایالات متحده نسبت به همه گیری آبله میمون هشدار داد

233233


منبع

READ  اطلاعیه زمان بندی آزمون استخدامی فراگیر آموزش و پرورش 1400
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا