سازمان جهانی بهداشت: برای موج بعدی شیوع کووید-۱۹ آماده باشید/ کدام کشورها با افزایش تعداد مبتلایان مواجه هستند؟


سومیا سوامیناتان، دانشمند ارشد سازمان بهداشت جهانی، هشدار داد که ممکن است در آینده نزدیک امواج بیشتری از شیوع کووید-19 وجود داشته باشد.

وی از کشورها خواست تا هوشیار باشند و برنامه ای مبتنی بر داده برای واکنش سریع در صورت ظهور مجدد عفونت داشته باشند.

به گفته این دانشمند، گونه های فعلی کووید ممکن است قابل انتقال تر شوند و توانایی بیشتری برای فرار از سیستم ایمنی داشته باشند که می تواند منجر به عفونت ها و بستری شدن بیشتر در بیمارستان شود.

وی گفت: باید برای موج های جدید کووید 19 آماده باشیم. هر سویه جدید قابل انتقال و مقاومت بیشتری در برابر ایمنی خواهد بود، افراد بیشتری مبتلا می شوند و تعداد بستری شدن در بیمارستان افزایش می یابد. همه طرف ها باید با یک برنامه مناسب به شرایط در حال تغییر واکنش سریع نشان دهند.

سوامیناتان گفت: “ما شاهد یک معکوس جهانی در مرگ و میر کووید-19 هستیم.” پس از ماه ها روند نزولی، این بیماری دوباره شروع به افزایش کرده است. با توجه به ویژگی های سویه BA.5 آمیکرون، این دور از انتظار نیست. 3/4 جهان در مورد واکسیناسیون به روز نیستند.

افزایش تعداد مبتلایان به کووید در کشورهایی مانند ایالات متحده آمریکا، فرانسه، ایتالیا، آلمان، ژاپن و برزیل مشاهده شده است. در حال حاضر بالاترین نرخ مرگ و میر در جهان مربوط به آمریکا و برزیل است.

4747


منبع

READ  لکه بینی در دوران بارداری؛ هشداری که همیشه خطرناک نیست!
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا