رونمایی از مجسمه مرد مرموز در موزه لوور پاریس / عکس

الهه جعفرزاده: مجسمه اخیرا کشف شده که به «مجسمه مرد اسرارآمیز» معروف است، 2.3 متر قد، سینه برهنه و بدنی شبیه به خدایان مصر باستان دارد. برخی می گویند این مجسمه شبیه مجسمه یونانی «کوروس» است که مجسمه یک مرد جوان است. با این حال، مجسمه تازه کشف شده نه مصری است و نه یونانی.

مجسمه یک پادشاه؟ یا مجسمه کاهن اعظم؟

حدس و گمان وجود دارد که مجسمه مذکور یا مجسمه پادشاه یا کشیش در پادشاهی باستانی لیهیانگ است. اما این مجسمه دو متری که از ماسه سنگ تراشیده شده، قرار است نمادی از پادشاهی از لیهیانی باشد.

رونمایی از مجسمه مرد مرموز در موزه لوور پاریس / عکس

این مجسمه در کدام منطقه پیدا شده است؟

مجسمه مردی مرموز در محلی به نام دادان (دادان) کشف می شود. دادان واحه* و یکی از مراکز مهم تجارت در مسیرهای قدیمی ابریشم و عود بود. در حال حاضر به لطف پیشرفت و توسعه منطقه الولا که در نزدیکی آن قرار دارد و علاقه بیش از حد مردم این منطقه به تمدن های پیش از اسلام، این منطقه یکی از بهترین مکان های جهان برای انجام تحقیق و مطالعه است. مربوط به عربستان باستان

*واحه: به مکانی سرسبز در میان بیابان می گویند.

تنها بخشی از ثروت عظیم عربستان باستان در پاریس به نمایش گذاشته خواهد شد

بازدیدکنندگان اروپایی اکنون می توانند برخی از ثروت های موجود در العلا و دادان را ببینند. گفته می شود این مجسمه نمادین که یکی از با ارزش ترین یافته های منطقه است، به مدت پنج سال به موزه لوور پاریس امانت داده می شود.

رونمایی از مجسمه مرد مرموز در موزه لوور پاریس / عکس

محققان بر این باورند که دادانی ها مردمی صلح جو بوده اند و بر اساس نوشته های کتاب مقدس به ویژه در عهد عتیق بارها از مردم دادان نام برده شده است. البته این تعجب آور نیست، زیرا این تمدن به مدت 1500 سال در این منطقه از عربستان که نسبتاً حاصلخیز است رشد و توسعه یافت.

READ  عکس جالب دروازه در تهران قدیم; چرا به آن می گویند دروازه اصفهان؟/ عکس

پس از قرن پانزدهم، تمدن دادان توسط نباتیان از شمال، که بنیانگذاران شهر صخره ای پترا بودند، فتح شد. تمدن باستانی نبطی که شامل جنوب اردن، کنعان و شمال شبه جزیره عربستان است، در قرن ششم قبل از میلاد شکل گرفت.

منبع: standard.co.uk

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا