روشی جدید برای کاهش وزن – خبر آنلاین


در دهه گذشته تحقیقاتی روی تفاوت های مهم بین انواع مختلف چربی در بدن انسان روشن شده است. بخشی از این تحقیق بر روش هایی متمرکز است که می توانیم چربی های بد را به چربی های خوب برای مبارزه با چاقی تبدیل کنیم. یک مطالعه جدید منجر به شناسایی مولکولی شده است که می تواند برای جلوگیری از چاقی استفاده شود.

این تحقیق که توسط دانشمندان دانشگاه بن انجام شد، بر تفاوت های مهم بین چربی سفید و چربی قهوه ای متمرکز شد. در حالی که چربی سفید به عنوان گوشت اضافی در بدن ذخیره می شود، چربی قهوه ای برای تولید گرمای مورد نیاز بدن، لیپیدها و گلوکز را می سوزاند و بنابراین برای انسان مفید است.

اما با توجه به فراوانی بخاری های زمستانی، نیازی به گریس قهوه ای نیست. علاوه بر این، سبک زندگی مبتنی بر مصرف رژیم های غذایی پر انرژی و ورزش اندک، سلامت سلول های چربی قهوه ای بدن را به خطر می اندازد. این عوامل باعث می شود کار آنها بدتر شود و سلول های گفته شده در نهایت می میرند. مرگ این سلول ها در سایر قسمت های بدن باعث آزاد شدن الگوهای خاصی از متابولیت ها می شود، بنابراین دانشمندان به طور خاص این پدیده را در چربی قهوه ای بررسی کردند.

دکتر برت نویمان، نویسنده این مطالعه، توضیح می دهد: واضح است که سلول های در حال مرگ ترکیبی از مولکول های پیام رسان را آزاد می کنند که بر عملکرد مولکول های همسایه خود تأثیر می گذارد. می خواستیم بدانیم که آیا این مکانیسم در چربی قهوه ای نیز وجود دارد؟ »

READ  علائم یک رابطه سمی را بشناسید

آزمایش‌های این تیم شامل قرار دادن سلول‌های چربی قهوه‌ای در معرض استرس شدید برای القای مرگ آنها بود. دانشمندان کشف کردند که این سلول ها مقادیر زیادی مولکول به نام پورین اینوزین ترشح می کنند که به نوبه خود باعث تحریک استفاده از انرژی در سلول های چربی قهوه ای سالم همسایه می شود. موش هایی که از رژیم های غذایی پرچرب تغذیه شده و تحت درمان با اینوزین قرار گرفتند، لاغرتر از موش های دیگر باقی ماندند و به دیابت مبتلا نشدند. بنابراین انتظار می رود در آینده بتوان از این روش درمانی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید:

کاهش وزن و چاقی تاثیر واکسن کرونا بر ایمنی چیست؟

مردان نیز علل و علائم یائسگی/آندروپوز مردانه را تجربه می کنند

47231


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا