روسیه به اوکراین برای تاخیر در مذاکرات هشدار داد

لاوروف به شبکه تلویزیونی روسیه-1 به نقل از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور کشورش در دیدار با دومای دولتی (پارلمان) و رهبران جناح های آن درباره موضع مسکو در قبال اوکراین گفت: کسانی که از مذاکره امتناع می ورزند باید درک کنند. هرچه این روند را بیشتر به تأخیر بیندازند، مذاکره برایشان دشوارتر خواهد شد.

وزارت خارجه روسیه پیشتر اعلام کرده بود که نفوذ آمریکا بر دولت اوکراین به حدی رسیده است که واشنگتن به تدریج در حال تبدیل شدن به یک طرف جنگ در اوکراین است و در این شرایط گفتگو با واشنگتن در مورد اوکراین مشکل ساز خواهد بود.

الکساندر دارچف، مدیر دپارتمان آمریکای شمالی وزارت خارجه روسیه نیز به خبرگزاری تاس گفت که علاوه بر کمک های مالی و نظامی کلان و همچنین حمایت معنوی از دولت ولادیمیر زلسنکی، رئیس جمهور اوکراین، آمریکایی ها به تدریج در حال تبدیل شدن هستند. یک طرف مستقیم در جنگ مشخص شده است که بمباران مرگبار غیرنظامیان در جمهوری خلق دونتسک و لوهانسک و سرزمین های آزاد شده اوکراین حداقل با تایید مراکز تصمیم گیری آمریکا انجام می شود.

دارهیو گفت بهترین راه حل برای ایالات متحده این است که زلسنکو را مجبور به بازگشت به مذاکرات با روسیه کند. یک مقام ارشد وزارت خارجه روسیه گفت که برای جلوگیری از شکست تحقیرآمیز مانند شکست در افغانستان، بهترین راه حل برای واشنگتن این است که زلسنکو را به میز مذاکره بازگرداند.

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اخیراً در گفتگوی تلفنی با همتای آمریکایی خود، آنتونی بلینکن، گفت که ادامه سیاست تقویت ارتش اوکراین و سازمان‌های نئونازی با سلاح‌های ناتو و آمریکایی تنها باعث طولانی شدن رنج دولت در کیف می‌شود.

READ  انگلیس: اوکراین توانایی بازپس گیری قلمرو خود را دارد

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا