روحانیت پیشگام حضور در جبهه های دفاع مقدس بودند


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین قزوین؛ آیت الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه استان و امام جمعه قزوین در اجلاسیه روحانیون آزاده سراسر کشور و شهدای روحانی استان قزوین صبح امروز در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه بین الملل گفت: منجی عالم. عالم بشریت، مرحومه حضرت حجه الاسلام والمسلمین ابوترابی و یاد سردار سرافراز آزادگان اولین اسیر دشمن و آخرین آزادگان. یعنی سرلشکر حسین لشگری را هم تجلیل می کنیم.

وی افزود: روحانیت در دوران دفاع مقدس این ابیات را برای دیگر رزمندگان تلاوت کردند که وقتی در مقابل دشمن قرار گرفتید، ثابت قدم باشید و خدا را بسیار یاد کنید. علاوه بر این آیه دیگری که می خواندند این بود که از صبر و نماز کمک بگیرند زیرا خداوند با صابران است.

امام جمعه قزوین گفت: آیه دیگری که تلاوت شد این بود که اگر در گرفتاری و گرفتاری شدید، در تحقیر دشمن سست نباشید، اگر آسیب دیدید مطمئن باشید که دشمن از سیلی های شما آسیب جدی خواهد دید و پیروزی ها اما تفاوت شما با آنها به خدا امید دارید، اما این امید در جان دشمنان شما وجود ندارد.

آیت الله عابدینی گفت: روحانیان دوران دفاع مقدس ماجرای جنگ را برای هیئت های رزمندگان بیان کردند. خداوند گاهی کارش را با طوفان انجام می‌دهد و گاهی حتی نامرئی‌تر از طوفان، پس خدا کارش را خوب می‌داند و شما در آنجا نگران نباشید.»

وی در ادامه خاطرنشان کرد: روحانیون در دوران دفاع مقدس برای روحیه دادن به رزمندگان دستورات امیرالمومنین(ع) را در نهج البلاغه بیان می کردند که از ویژگی های یک رزمنده متدین است. که خداوند با تمام عظمتش روح پرهیزگاران را در آن گشوده و در نظرش با خدا متفاوت است ناچیز است.و کوچک است.

READ  محدودیت دسترسی به پورتال های شهرداری تبریز به دلیل بروز رسانی است

نماینده ولی فقیه افزود: امیرالمؤمنین(ع) در خطبه 11 نهج البلاغه فرمودند: پسرم، پاهایت را مانند میخ به زمین محکم بکوب تا درنگ نکنی. سرت را به خدا قرض بده و نگران هیچ چیز نباش، «امروز در میدان جهاد به جای سر، باید دین را تکریم کنیم و آنچه را که لازم است برای ادای احترام به شهدا و رزمندگان انجام دهیم.

وی تصریح می کند: همچنین امیرالمؤمنین (ع) در خطبه یازدهم نهج البلاغه به فرزندشان فرمودند که چشم خود را به این دشمنان محدود نکن، موانع دشمن را نیز ببین.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: آمارها نشان می دهد که بیشترین تعداد رزمندگان حاضر در جبهه نسبت به سایر اقشار روحانی هستند و بیشتر شهدا را روحانیون تشکیل می دهند. پیام این آمار این است که روحانیت به دیگران نگفته که با دشمن وارد نبرد شوید. بلکه پیشقدم شدند و دیگران را به پیروی امر فرمودند و خداوند آنها را برکت داد.

وی افزود: در حوزه فقه، تفسیر، علم و دانش و سایر علوم مختلف برای حوزه، اگر آمار بگیریم، در بین رزمندگان روحانی، فرهیخته ترین و موفق ترین محقق، مجتهد و مدرس را داریم. در روایات آمده است که خداوند بنده را هر وقت بخواهد هدایت می کند، کم کم دانشی را که روشن است در دلش می گذارد، روحانیت این نور را در فیضیه می جوید و در دژهای حفاظت مقدس نیز می آموزد.

امام جمعه قزوین در پایان گفت: روحانیت متخاصم جغرافیای فیضیه را گسترش دادند، زیرا در سال های 1342 تا 57 همه ما مدرسه فیضیه بودیم. اما روحانیت کاری کرد که امروز یمن، لبنان و فلسطین در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی و سوریه در مسیر مدافعان حرم، سرداران سرافراز، آزادگان و رزمندگان قرار گرفته است.

READ  امام جمعه شهرکرد: حادثه تلخ آبادان برای هر ایرانی غم انگیز و دردناک است


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا