رسیدگی به بزرگترین پرونده فرار مالیاتی کشور در البرز آغاز شد


من گزارش میدم خبر آنلاین از البرز; حسین فاضلی هرکندی با اشاره به آغاز یکی از بزرگترین پرونده های فرار مالیاتی کشور در استان البرز گفت: امروز اولین جلسه رسیدگی به این پرونده با موضوع «تشکیل شبکه جعل»، «استفاده از اسناد خلاف واقع» “ارتش فوق العاده” برای فرار مالیاتی” بیش از 9 هزار میلیارد تومان در شعبه دوم دادگاه کیفری استان البرز آغاز شد.

چگونه یک گروه تشکیل دهیم

وی با تشریح جزئیات نحوه فعالیت این باند افزود: متهم اصلی پرونده از سال 1387 پس از یادگیری ثبت شرکت، ابتدا به نام خود یا بستگان نزدیکش چندین شرکت را ثبت و به فروش رسانده است. سپس با توجه به درآمدزایی از این روش، باندی را تشکیل می دهد و آن را سازماندهی می کند; وی پس از چندین سال فعالیت با تشکیل شبکه ای متشکل از 126 متهم شامل ماموران مالیاتی، مدیران مؤسسات حقوقی، وکلا، مشاوران املاک و مردم عادی اقدام به ثبت شرکت های کاغذی به قصد واگذاری و فروش آنها به اشخاص حقیقی و حقوقی کرد.

رئیس قاضی استان البرز گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده متهم اصلی پرونده با همکاری سایر اعضای این باند افراد نابسامان اقتصادی و درآمد پایین را در شهرهای تهران، کرج، ساواجبلاغ و نظرآباد شناسایی کردند. وی با ارائه مدارک شناسایی و شناسایی آنها، شرکت های متعددی را با جعل گواهی عدم سوء پیشینه و سایر مدارک لازم به نام آنها به ثبت رساند.

نقش وکالت نامه سفید امضا شده

وی یادآور شد: لیدر شبکه برای ثبت شرکت ها و توافق با مدیران این موسسات به موسسات قانونی مراجعه می کند تا برای ثبت شرکت های صوری ابتدا وکالت نامه سفید به همراه امضا ایجاد کند. وکلا و در مواردی وکالتنامه خام بدون امضای وکلا از طریق مدیران موسسات فوق از وکلا گرفته و در مرحله بعد با درج اطلاعات افرادی که هویت آنهاست قرارداد وکلا تنظیم می کند. اسنادی که او قبلاً با پرداخت پول به همراه جعل امضا آنها به عنوان مشتری به دست آورده است.

رئیس قاضی استان البرز افزود: پس از تایید امضای موکل توسط وکلای دادگستری که بدون احراز هویت موکل توسط وکلا انجام شد، با تنظیم اجاره نامه های جعلی با هماهنگی و تبانی برخی مشاوران املاک، از محل غیر واقعی به عنوان محل مورد استفاده قرار گرفت. محل تاسیس و اقامتگاه قانونی شرکت وارد شد و در نهایت یک شرکت مجازی به نام افراد ناشناس به ثبت رسید.

ثبت شرکت های صوری با تبانی

وی در تشریح دیگر مراحل فعالیت این باند در ثبت شرکت های پوسته ای اظهار کرد: در ادامه و پس از ثبت شرکت های صدفی، زمانی که متهم اصلی و اعضای باند پرونده مالیاتی شرکت های پوسته ای را برای اهدافی مانند اثبات فعالیت تجاری ارائه می کنند. و با اخذ کارت بازرگانی با مراجعه به ادارات امور مالیاتی استان های البرز و تهران، ضمن گفتگو با برخی از مسئولین ادارات مذکور، نامه به آدرس اعلام شده توسط شرکت ها در اساسنامه از طریق پست جهت ارسال هدف از بررسی و تایید صحت محل تاسیس و سکونت شرکت های ثبت شده می باشد در ازای پرداخت رشوه می توان به صورت دستی و متعاقبا با بررسی مراجع مالیاتی و با ارائه مدارک لازم، کار اداری مربوطه تشکیل پرونده مالیاتی را انجام دادند.

READ  پایان 40 سال انتظار یک مادر/ اعلام خبر بازگشت پیکر پاک شهید حسین هانی به گرمسار

کارت ویزیت بگیرید

فادلی هرکندی با اشاره به اقدامات متعدد این باند پس از ثبت رسمی شرکت و ارائه پرونده مالیاتی، گفت: از جمله این اقدامات می توان به اخذ کارت بازرگانی اشاره کرد که از طریق فروش آن به اشخاص حقیقی و حقوقی. ، واردات و صادرات را تحت عنوان شرکت های پوسته ای ایجاد کردند و در رویه ادارات امور مالیاتی با افراد فقیر و ناآگاه برای اخذ مالیات مواجه شدند و حساب های بانکی به نام این شرکت های پوسته افتتاح شد و دسته چک و تسهیلات بانکی اخذ شد.

کارت ویزیت به ارزش 140 میلیون تومان

وی خاطرنشان کرد: به طور کلی کارت بازرگانی با هزینه 20 تا 140 میلیون تومان به اشخاص حقوقی و حقیقی که فعالیت تجاری و اقتصادی انجام می دهند داده می شود و افرادی که اقدام به خرید کارت بازرگانی می کنند از ضعف سیستم های مالیاتی برای انجام فعالیت های تجاری خود استفاده می کنند. . به نام این شرکت های رسمی و کاغذی به ثبت رسیده و در نتیجه از پرداخت مالیات فرار می کنند.

آموزش 5 میلیارد تومانی از راه های غیرقانونی

رئیس قاضی استان البرز میزان تملک اعضای این شبکه از طریق فروش حدود 200 شرکت کاغذی را 5 میلیارد تومان عنوان کرد.

باند مأموران مالیاتی جنایتکار

وی با تشریح نقش و اقدامات برخی از ضابطان جنایی اداره امور مالیاتی، تصریح کرد: با تعقیب برخی از ضابطان اداره امور مالیاتی استان های البرز و تهران و در تحقیقات انجام شده مشخص شد این افراد در علاوه بر توطئه و پذیرش رشوه توسط این باند، آنها به طور مستقل از شرکت های دیگر نیز رشوه گرفتند و شبکه رشوه را تشکیل دادند. به این ترتیب برخی از حسابرسان کل و ممیزان مالیاتی با اعلام مبلغی بالاتر از میزان واقعی مالیات شرکت بر نتایج و به بهانه کاهش میزان مالیات اعلامی و در برخی موارد برای کاهش مالیات بر نتایج و یا کاهش مالیات بر نتایج، اقدام به اخذ رشوه کرده اند. به دلیل عدم رسیدگی به تخلفات از شرکت ها

فاضلی هرکندی گفت: مجموع رشوه های دریافتی مسئولان ادارات مالیاتی استان های البرز و تهران از این باند بابت ارائه پرونده مالیاتی به نام شرکت های پوسته و همچنین رشوه های دریافتی از سایر شرکت های تجاری فعال حدود 2 میلیارد است. تومان.

READ  مسجد پتروشیمی سلیمان بومی مردم را جذب می کند!

وی با بیان اینکه تعدادی مدارک ثبتی جعلی برای شرکت های پوسته از محل سکونت متهم اصلی کشف شد، خاطرنشان کرد: از جمله تعدادی گواهی سابقه جعلی که برای مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره شرکت های پوسته استفاده شده است. همچنین 2 مهر اداره ثبت اسناد و املاک، 3 مهر اداره امور مالیاتی و 1 مهر اداره تامین اجتماعی کشف شد.

ارزش پرونده فرار مالیاتی بیش از 9 هزار میلیارد تومان است

رئیس کل دادگستری استان البرز به تشریح اقدامات صورت گرفته در رئیس کل دادگستری استان البرز برای روشن شدن ابعاد این پرونده پرداخت و اظهار داشت: در این پرونده دو مرحله کارشناسی گسترده وجود دارد که ابتدا اسناد جعلی و سپس میزان دقیق فرار مالیاتی انجام شده است. با احتساب میزان مالیات بر ارزش افزوده، همچنین مالیات مربوط به فعالیت های تجاری و جریمه مربوط به آنها نیز پرداخت شده است که طبق نظر کارشناس رسمی دادگستری میزان فرار مالیاتی حدود 9.335 میلیارد تومان است. .

ثبت 258 شرکت جعلی

وی افزود: بر اساس بررسی های انجام شده تعداد شرکت های مجازی ثبت شده 258 شرکت است که از این تعداد 198 شرکت به اشخاص حقیقی و حقوقی فروخته شده است و از بین شرکت های فروخته شده 55 شرکت در استان البرز و 143 شرکت دیگر هستند. ثبت شده در استان تهران

126 متهم

فاضلی هرکندی با تاکید بر اینکه به محض شناسایی شرکت های جعلی برای جلوگیری از ادامه فعالیت مجرمانه، فعالیت تمامی این شرکت ها با دستور قضایی متوقف شد، گفت: برای 126 نفر از متهمان پرونده تشکیل و مشارکت در شبکه. برای جعل، استفاده از اسناد جعلی، ارتشا و ارتشا، کیفرخواست صادر شد، تعدادی از آنها موقتاً در زندان و برخی دیگر با قرار وثیقه آزاد شدند و 171 نفر به عنوان شاکی حضور یافتند که از اسناد شخصی آنها سوء استفاده شده است.

وی افزود: علاوه بر افراد عادی، تعدادی از مسئولان ادارات امور مالیاتی استان های البرز و تهران نیز در بین متهمان هستند که از این تعداد 3 نفر ممیز ارشد مالیاتی و مابقی ممیز مالیاتی و همچنین 5 نفر از مدیران حقوقی بودند. موسسات مرتبط با ثبت شرکت در میان متهمان 9 وکیل و 4 مشاور املاک هستند.

فادلی هرکندی با پیش بینی برگزاری چندین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان این پرونده اظهار داشت: این پرونده تا کنون شامل 202 جلد و 39 هزار و 500 صفحه است که برای رسیدگی به نوع پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری استان البرز ارجاع شد. اتهامات وارده در کیفرخواست.عمل جلسات دادگاه امروز آغاز شد.

46


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا