رایزنی نهایی با دیپلمات های اروپایی و آمریکایی در وین

اشفلد کلمنت امروز (دوشنبه) در توئیتی با لورا هولگیت سفیر ایالات متحده در وین درباره برجام، جنگ در اوکراین و سایر موضوعات مورد علاقه که به گفته او می تواند همکاری اتحادیه اروپا و ایالات متحده در سازمان ها و جامعه بین المللی را تقویت کند، گفتگو کرد.

مذاکرات در وین که بر رفع تحریم ها متمرکز است، در 11 مارس سال گذشته به پیشنهاد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا وارد مرحله نفس گیری شد و مذاکره کنندگان برای رایزنی های سیاسی به پایتخت ها بازگشتند.

اکثر کشورهای درگیر در مذاکرات می خواهند مذاکرات زودتر به پایان برسد، اما توافق نهایی در انتظار تصمیمات سیاسی ایالات متحده در مورد چند موضوع کلیدی است.

سعید حاطب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه امروز در جمع خبرنگاران گفت که ایالات متحده هنوز اراده ای برای دستیابی به توافق از خود نشان نداده است.

وی افزود: هنوز به نقطه ای نرسیده ایم که آمریکا مصمم به بازگشت به تعهداتش در قبال قطعنامه 2231 شورای امنیت باشد. وی افزود: متأسفانه آمریکا تلاش می کند و تمام انرژی و زمان خود را صرف حفظ حداکثری مولفه ها و عناصر می کند. آنچه برای ما مهم است، منافع اقتصادی و روشن مردم ایران از لغو تحریم هاست.

حاتب زاده گفت: طرف آمریکایی موانعی را وارد کرده است که منافع مردم برجام را به حداقل می رساند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران متعهد به دستیابی به یک توافق خوب است و اگر زمینه فراهم شود، قطعا به وین خواهد رفت.

311311


منبع

READ  در دیدار امیرعبدالیان و لاوروف چه گذشت؟
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا