راه اندازی سیستم مالیاتی برای نقل و انتقال خودرو


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین قزوین؛ عزیزاله عباسپور مدیرکل امور مالیاتی استان یکی از سیاست های سازمان امور مالیاتی را گسترش خدمات الکترونیکی و کاهش مراجعات مودیان عنوان کرد و گفت: مراکز تعویض پلاک می توانند مالیات نقل و انتقال خودرو را به صورت آنلاین و بدون نیاز به مراجعه حضوری پرداخت کنند. از طریق سامانه my.tax.gov.ir.

وی افزود: پرداخت مالیات نقل و انتقال خودرو قبل از واگذاری الزامی است و در صورت امتناع خودروهای واگذار شده و مراجعه به مراکز ثبت نامی یا دفاتر اسناد رسمی، هیچ گونه خدماتی در این زمینه به آنها ارائه نخواهد شد. در سامانه تعویض پلاک، طراحی به این صورت است که شهروندان قبل از گرفتن نوبت به درگاه سازمان مالیاتی هدایت شده و پس از پرداخت مالیات می توانند نسبت به نوبت تعویض پلاک اقدام کنند.

عباسپور همچنین گفت: هزینه انتقال سند خودرو به مراکز تعویض پلاک بسیار کمتر از دفاتر اسناد رسمی است و راه اندازی سامانه هوشمند ضمن کاهش هزینه های شهروندان باعث کاهش اتلاف انرژی و زمان شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان قزوین با اشاره به اینکه نظام مالیاتی خودرو در اجرای ماده 30 قانون مالیات بر ارزش افزوده معرفی شده است، تصریح کرد: بر اساس قانون دائمی مالیات بر ارزش افزوده که از 14 دی ماه 1393 لازم الاجرا شده است، یک مورد درصد به عنوان مالیات بر ارزش خودروهای داخلی و دو درصد از ارزش خودروهای وارداتی اخذ می شود و شهروندان می توانند به صورت هوشمند و بدون مراجعه به بانک، مالیات نقل و انتقال خودرو را از طریق سامانه پرداخت کنند.

READ  دستگیری صاحبان سلاح غیرمجاز در شهرستان شوشتر

48


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا