رئیس سازمان سینمایی از رسیدگی به «رفتار هنجارشکنانه» و «ژست اپوزیسیونی» سینماگران ایرانی در جشنواره کن خبر داد


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از اداره کل روابط عمومی کینو، صبح امروز (یکشنبه 9 خردادماه) محمد هزائی رئیس سازمان کینو به همراه سید مهدی جوادی، مدیر عامل و رائد فریدزاده، معاون روابط بین الملل وزیر و امور بین الملل. توسعه بازار خارجی بنیاد سینمایی فارابی و مدیر چتر سینمای ایران در بازار فیلم کن 2022 دیدار کردند.

رئیس سازمان سینمایی در بخشی از این نشست تاکید کرد: فیلمسازان حاضر در جشنواره های بین المللی سفیران فرهنگی کشور و نمایندگان مجلس هستند و انتظار می رود صدای ملت ایران باشند که مورد ظلم، سوء استفاده و تحریم اروپایی و آمریکایی قرار گرفته اند. کشورها برای سال ها

وی ادامه داد: البته مظاهر رفتاری و گفتاری سینماگران نه تنها بر اقشار مختلف جامعه تأثیر مثبت و منفی دارد، بلکه به عنوان نمایندگان سینمای ایران، رفتارشان، آیینه هویت فرهنگی جامعه و سینمای شریف ماست. حضور میدانی و بین‌المللی عوامل فیلم همه عرصه‌ها از گفتار و رفتار گرفته تا پوشش باید جلوه‌ای از فرهنگ و زندگی پاک، مؤمن، اصیل و غنی مردم ایران باشد. «فرهنگی که ریشه در تمدن کهن ایرانی و اسلامی این منطقه دارد».

هزائی گفت: سخنرانی‌های فرهنگی و غیر سینمایی در کنفرانس‌های خبری و رسانه‌ای با انگیزه‌های سیاسی و ژست‌های اپوزیسیون هرگز مشروعیت و اعتبار بین‌المللی نخواهد داشت، بلکه با واکنش منفی مردم نیز مواجه خواهد شد. به خصوص بزرگانی که چهره های سرشناس تری در خارج از کشور دارند مانند مرحوم کیارستمی، مجید مجیدی و… نشان می دهند که سینماگر رفتاری خلاف هنجارها و مغایر با آداب و رسوم ملی و بین المللی و بازی های پوپولیستی و ممتنع از خود نشان نمی دهد، بلکه با فیلمبرداری و فیلمبرداری خود عمل می کند. آثار و رویکردهای هنری او می تواند شهرتی پایدار و جهانی داشته باشد.»

READ  مراسم یادبود محمدعلی اسلامی ندوشن امروز در خانه اندیشمندان علوم انسانی

وی تاکید کرد که از ترس بزرگان سینما می خواهد رویدادهای بین المللی به دستاوردهای فرهنگی، تمدنی و گفتمانی منجر شود. محروم از بدیهی ترین حقوق اساسی بین المللی و سال هاست که ملت عزیز ما طعم تلخ بی عدالتی فاحش تحریم های غرب را می چشند، آیا شایسته نبود و حضور کارگردانان ایرانی در جشنواره هایی مانند کن – خانواده، اقوام، دوستان، هموطنان و… هموطنان این گونه مظلوم واقع شده اند – صدای مردم مظلوم و راوی زاویه جفا و جنایت آمریکایی ها و اروپایی ها علیه کشور بزرگ ایران باشند؟ آیا شایسته هشت سال جنگ تحمیلی، بمب های شیمیایی که با کمک این کشورهای اروپایی بر شهرهای ما ریخته شد و جوانانی که در دوران دفاع مقدس جذب شدند، نیست؟ علاوه بر اعتراض به جنایات اقتصادی که در سالهای پس از جنگ تا امروز علیه این ملت انجام شده است؟

رئیس سازمان سینمایی در نهایت از رئیس خانه سینما خواست تا بررسی های لازم را در خصوص حدود حضور فیلمسازان ایرانی در جشنواره کن در شورای حمایت از خانه سینما انجام و نتیجه را ارائه کند. به شورا.

5757


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا