دیدار دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه با امیرعبدالیان

به گزارش خبرآنلاین این دیدار، وزیر امور خارجه کشورمان با تبریک سی امین سالگرد تاسیس سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه، به ظرفیت عظیم همکاری جمهوری اسلامی ایران و این سازمان اشاره و به تشریح توانمندی های ایران در ترانزیت و انرژی پرداخت.

امیر عبداللهیان همچنین با اشاره به کنفرانس بین المللی «ایران و سازمان دریای سیاه برای همکاری های اقتصادی: چشم اندازهای همکاری»، آن را فرصتی برای شناسایی زمینه های همکاری متقابل ایران و سازمان اقتصادی دریای سیاه عنوان کرد.

وزیر امور خارجه همچنین با اشاره به نهایی شدن توافقنامه کریدور بین المللی خلیج – دریای سیاه ابراز امیدواری کرد که امضای این سند و اجرای این کریدور منشأ تحول مثبت در همکاری های تجاری و ترانزیتی دو کشور باشد. . جمهوری اسلامی ایران و منطقه دریای سیاه.

دبیرکل سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه با تشکر از وزیر امور خارجه برای این دیدار و همچنین حمایت از برگزاری کنفرانس بین المللی در تهران، جمهوری اسلامی ایران را یکی از فعال ترین شرکای گفت وگوی این سازمان دانست و ابراز داشت: اعتماد به کنفرانس آینده. ارائه یک کنفرانس گسترده تر و قوی تر.

وی همچنین گزارشی از فعالیت های این سازمان در سه دهه گذشته ارائه کرد و به اثرات منفی بحران اوکراین بر فعالیت های جاری این سازمان اشاره کرد.

وزیر امور خارجه با اشاره به تلاش جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به مناقشه اوکراین، بر تلاش و آمادگی کشورمان برای بهبود همکاری با سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه تاکید و برای کنفرانس بین المللی تهران آرزوی موفقیت کرد.

READ  انریکه مورا با امیر عبداللهیان دیدار کرد

یادآور می‌شویم که کنفرانس بین‌المللی «سازمان همکاری‌های اقتصادی ایران و دریای سیاه: چشم‌انداز همکاری» با حضور دبیر کل سازمان همکاری‌های اقتصادی دریای سیاه، سفرا و نمایندگان سازمان ملل متحد، دبیر و مدیران اکو، برترین بخش دولتی و خصوصی کشور در مرکز مطالعات سیاسی و بین المللی وزارت امور خارجه برگزار می شود.

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا