دومین فهرست روانشناسان / 61 روانشناس و 32 صفحه غیرمجاز در فضای مجازی منتشر شد.

در حوزه مشاوره و روانشناسی با گلایه های زیادی مواجه شده ایم. ابتدا افراد بدون مدرک روانشناسی را معرفی کردیم. فهرست اول شامل 244 روانشناس بود.

امروز فهرست 60 روانشناس و 2 صفحه غیرمجاز روانشناسی در فضای مجازی را به عنوان «لیست دوم روانشناسان» اعلام کردیم و آدرس صفحات مجازی این افراد تا پایان سال جاری در سایت سازمان نظام روانشناسی اعلام خواهد شد. امروز برای جلوگیری از هر گونه تشابه اسمی.

کلمه روانشناس بعد از فارغ التحصیلی مجاز نمی باشد و افراد باید پس از شرکت در دوره ها و دوره های کارآموزی بتوانند مجوز فعالیت بگیرند. تحقیقات ما نشان می دهد که بسیاری از افراد حتی بدون مدرک در روانشناسی کار می کنند. از متخلفان شکایت کردیم. برخی در لابی گری موجه بودند و برخی حتی به عنوان روانشناس به دلیل نداشتن اطلاعات در رادیو و تلویزیون صحبت کردند. چرا که پیش از آن لیست روانشناسان معرفی نمی شد و متاسفانه شاهد رشد روانشناسان در فضای مجازی بودیم.

اگر جرأت کنیم فهرست روانشناسان را ارائه کنیم. ما همچنین جرات داریم از مردم به دلیل تاخیر در انتشار لیست روانشناسان و صفحات غیرمجاز عذرخواهی کنیم.

این افراد با سخنان فریبنده و زیبا روند بهبودی فرد نیازمند مشاوره را کند کردند. مثلاً فرد افسرده ای که از نصیحت افراد غیر ماهر استفاده کرده است. به موقع کمک روانی دریافت نکرد و افسردگی او مزمن شد.

افرادی که اسامی آنها منتشر شده است. آنها در هفته گذشته هیچ مدرکی ارائه نکردند که گواه عملکرد خوب ما در ارزیابی صلاحیت حرفه ای افراد است.

READ  تنفس هوای خوب در تهران بارانی

گام بعدی سازمان نظام روانشناسی در معرفی روانشناسان، افراد و مجرمان در حوزه روانشناسی چیست؟

در آینده لیست موسسات روانشناسی غیرمجاز را اعلام خواهیم کرد. برخی از افراد دارای مدرک روانشناسی هستند. اما برخلاف تجربه خود عمل کرده اند و کار در بستر فضای مجازی معرفی خواهند شد.

همکاری رسانه ها در ارائه روانشناس را چگونه ارزیابی می کنید؟

از توجه رسانه ها به ویژه ملی به ارائه روانشناس قدردانی می کنیم و رسماً از رسانه ملی درخواست خواهیم کرد که برنامه های بیشتری در حوزه روانشناسی پخش کنند. ما روانشناسان خوبی داریم که می توانند نیازهای مردم را برآورده کنند و اگر روزنامه ها و رسانه ها بخواهند در حوزه روانشناسی فعالیت کنند، آنها را به کارشناسان معرفی می کنیم.

برخی از سلبریتی ها مانند آقای هلاکویی و انوشه نسبت به اعلام نام خود در لیست روانشناسان اعتراض کردند. این را توضیح دهید.

همه افرادی که در زمینه روانشناسی فعالیت می کنند باید تحصیلات عالی داشته باشند و توسط کمیسیون تخصصی بررسی شوند. مدارک تحصیلی افرادی که در خارج از کشور تحصیل کرده اند باید به تایید وزارت علوم برسد. هرکسی خودش را معرفی می کند مدرک روانشناسی ندارد. آقای هلاکویی دارای مدرک جامعه شناسی و دکترای اقتصاد هستند و آقای انوشه هیچ تجربه ای در زمینه ساماندهی نظام روانشناسی ندارند. او قبلاً قول داده بود که در روانشناسی کار نکند. اما او برخلاف تعهد خود عمل کرد.

درباره فعالیت برخی افراد تحت عنوان روانشناس اسلامی در فضای مجازی توضیح دهید.

ما در روانشناسی اسلامی عنوانی نداریم و خیلی ها ادعای روانشناسی اسلامی، عرفان کاذب، روانشناسی حلقه و امثال آن را دارند. ما با مؤسسه امام خمینی (ره) کوم تفاهم نامه داریم و 150 روحانی با ما همکاری می کنند. این افراد در چارچوب فرهنگ ایرانی اسلامی هستند و باید روانشناسی را بومی سازی کنیم.

READ  آیا تزریق واکسن کرونا در بارداری خطرناک است؟

آسیب عروق کرونر سلامت روان افراد را چگونه ارزیابی می کنید؟

ما به لحاظ ذهنی وارد دوران بعد از تاج شدیم. ما توصیه هایی به ستاد ملی تاج و تخت کرده ایم و باید توجه داشت که آسیب روانی عروق کرونر می تواند بسیار بیشتر از جسمی باشد. ما در حال تهیه سند برای دوران بعد از تاج هستیم و نقش رسانه ها و نهادها در این سند مشخص می شود، باید سواد را برای سلامت روان افزایش دهیم.

بسته به شرایط باید آموزش هایی در زمینه روابط با همسر، فرزندان و مهارت های زندگی ارائه دهیم. تمرین عمومی داشته باشیم و از ظرفیت رسانه ملی در این زمینه استفاده کنیم و به سوالات مردم پاسخ دهیم. از رسانه ملی می خواهیم در برنامه الف روانشناس داشته باشد. با توجه به پوشش بیمه ای پایه خدمات روانشناسی، رسانه ملی می تواند در توان خود بسیار مفید باشد.

روانشناسان بدون مجوز

روانشناسان بدون مجوز

روانشناسان بدون مجوز

روانشناسان بدون مجوز

روانشناسان بدون مجوز

روانشناسان بدون مجوز

بیشتر بخوانید:

اسامی 144 روانشناس / فهرست اسامی منتشر شد

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا