دلایل اصلی ریزش ساختمان ده طبقه آبادان

عکس ها نشان می دهد که جوش ها تا نقطه جوش بسیار ضعیف هستند و صفحات اتصال عملا با خطوط جوش ضعیف به اسکلت متصل می شوند. همانطور که در عکس ها کاملا مشخص است. این در حالی است که به گفته خبرنگاران، تخریب ادامه دارد که ممکن است نشانه ای از تخریب مستمر و مستمر به دلیل قطع شدن اتصالات باشد.

دلایل اصلی ریزش ساختمان ده طبقه آبادان

با قطع یک اتصال و افزایش بار و توزیع مجدد بار به سایر اتصالات، سازه به تدریج آسیب وارد می کند و تا رسیدن به حالت تعادل ادامه می یابد. درجه و شکل دال های بتنی وافل و رطوبت هوا در دوره سخت شدن سقف مرتفع نیز در این تخریب ها بسیار موثر تلقی می شود. علاوه بر این به دلیل کم بودن تعداد ستون در تصاویر که بارها برای طراحان جوان تاکید کرده ام و عدم قطعیت کم در سازه ها به راحتی در اثر تصادف منجر به ریزش می شود که در اینجا نیز مهم است.

دلایل اصلی ریزش ساختمان ده طبقه آبادان

نکته کلیدی برای وزارت راه و شهرسازی، شهرداری ها و سیستم های مهندسی و طراحان استفاده از سقف های ویفری (در این ساختمان نیز استفاده می شود) است که متاسفانه بدون ضوابط از آن ها استفاده می شود و من به دلایل مختلف و تکنیک من شک ندارم. قبلاً در مقالات داخلی و خارجی خود در پروژه های خود ذکر کرده ام ویرانی های زیادی در آینده کشور به بار خواهد آورد.

دلایل اصلی ریزش ساختمان ده طبقه آبادان

تحقیقات من ناتوانی این سقف ها را نشان می دهد و علیرغم اصرار کارفرمایان در سازه های بسیار مهم و بسیار حساس کشور به دلیل ارتباط قوی پیمانکاران این نوع سقف ها با کارفرمایان و هزینه های بیشتر، پروژه های سراسر کشور نمی توانم دلایل قراردادی بیاورید، بعد از عزم من برای طراحی نکردن و زیر بار طراحی چنین سقف هایی الحمدالله قبول کردند و با اصرار من از طراحی و ساخت منصرف شدند که امیدوارم درس عبرتی برای این عزیزان باشد. تا زمانی که وضعیت طراحی و ساخت و ایمنی آنها کاملا مشخص نشده است که البته رفتار سازنده و محدودیت آنها برای من کاملاً مشخص است، استفاده از آنها را قاطعانه رد می کنم و باید از مصرف آنها جلوگیری شود مگر در شرایط خاص!

READ  هشدار نارنجی هواشناسی برای طغیان رودخانه ها در 5 استان

دلایل اصلی ریزش ساختمان ده طبقه آبادان

توصیه جدی دیگری که دارم این است که در چند ساعت اول از ابزار و وسایل سنگین در ابزار استفاده نکنید که باید رعایت شود زیرا هنوز می توان برخی از افراد زیر آوار را نجات داد حتی شواهد تاریخی یک هفته تا 2 روز. نشان دادن در وکتور اکیداً توصیه می کنم با شرایطی که در عکس ها مشاهده می شود به هیچ وجه به اتصالات اتکا نکنید و پس از برش اندام، بار به مفصل وارد شود تا آسیب و آسیب اضافی به زندانیان وارد نشود. .

دلایل اصلی ریزش ساختمان ده طبقه آبادان

متأسفانه با افزایش قیمت الکترودها و نیروهای جوشکاری کارآمد، پس از گرانی چند سال اخیر، شاهد بروز چنین حوادثی و از همه مهمتر <трябва да научим един ден>که نه هر طرحی یک طراح سازنده است و نه هر ارتقایی مقاوم سازی! هر کسی که سندی را روی دیوار نصب می کند و رایانه ای را در مقابل خود قرار می دهد، لزوماً اختیار طراحی و اجرای سازه ای را ندارد که از حساسیت خاصی برخوردار باشد.

دلایل اصلی ریزش ساختمان ده طبقه آبادان

سپس:
1-
ریزش ساختمان 4 طبقه در آبادان
2-
ساختمان های اطراف کلانشهر آبادان باید تخلیه شود/ استفاده از ماشین آلات سنگین برای آواربرداری جان زندانیان را به خطر می اندازد

* استاد نمونه کشوری در مهندسی سازه، زلزله و مدیریت بحران، بنیانگذار پایداری و مدیریت بحران در ایران و مؤسس انجمن بزرگان شهری کشور.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا