دستگیری 58 متخلف شکار و صیادی از ابتدای سال 1401 تاکنون


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، فرهاد زندی در خصوص آمار تخلفات و کشفیات یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای سال جاری تاکنون، افزود: از ابتدای سال 1401، 58 مورد متخلفان در چهار منطقه استان تهران دستگیر شدند که این تعداد شامل 53 مورد تخلف از شکار و شکار غیرمجاز و شکار گونه های مختلف جانوری از جمله شکار قوچ و میش وحشی، هدف و بز، کبک و صید بود. انواع ماهی قزل آلا

وی با اشاره به اینکه در این مدت با اقدامات به موقع ماموران اجرایی تعداد 182 گونه جانوری کشف و از فروش غیرقانونی آنها جلوگیری شد، تصریح کرد: این گونه های جانوری که بیشتر آنها از بازار خرید و فروش پرندگان کشف شده است. خلیج فارس شامل شاهین، عقاب، عقاب، جغد، جغد، سنجاب، لاک پشت، روباه، ایگوانا، میمون، کروکودیل، جوجه تیغی، طاووس، چینچیلا، ملنگو، بوتیمار می باشد که از این تعداد 88 گونه جانوری رهاسازی شده و به صورت طبیعی تحت درمان قرار گرفته اند. رویشگاه های استان و مابقی به مراکز پشتیبانی مربوطه در استان تحویل داده شد.

زندی در ادامه با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی استان آموزش های لازم را در زمینه اطفاء حریق در مناطق مدیریت محیط زیست دیده اند و این برنامه های آموزشی ادامه خواهد داشت، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین مورد اطفای حریق و جلوگیری از گسترش آتش در مناطق آزاد انجام شده است. و با مدیریت استان در مجموع 10 هکتار ساخته شده است.

وی تامین آب حیات وحش با توجه به خشکسالی کنونی با استفاده از چاه های نصب شده در مناطق مدیریت شده را از دیگر اقدامات اداره کل حفاظت استان تهران برشمرد و اظهار داشت: احیاء و لایروبی چاه های مناطق تحت مدیریت و تامین آب مستمر به حیات وحش پس از آخرین سیل نیز در کمترین زمان ممکن در این مدت انجام شد.

READ  چرا ترافیک تهران مسدود شده است؟ / فرماندار پاسخ می دهد

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان تهران در پایان خاطرنشان کرد: گشت ها و مراقبت های ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان در سطح مناطق و شهرستان های حفاظت شده استان به صورت مستمر ادامه دارد و با متخلفان قاطعانه برخورد خواهد شد. و بدون تحمل .

بیشتر بخوانید:

دستگیری همزمان 3 متخلف شکار غیرمجاز در سبزکو چهارمحال و بختیاری

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا