در این جلسه سخنگوی قوه قضائیه موضوع را مطرح کرد

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رسانه ها، ستایشی ضمن تمجید از آزادی هرمشهر در واکنش به ریزش ساختمان کلانشهر آبادان، گفت: از طرف قوه قضائیه به تمامی شهروندان و بستگان آبادانی که همچنان در این منطقه زندگی می کنند تسلیت می گوییم. قدرت “. با شما شهروندان عزیز ابراز همدردی می کنیم و قول می دهیم با هرکسی که در این مسیر مرتکب جرم شده است قاطعانه برخورد شود و روند پیشگیری از اصول دستگاه های اجرایی است تا شاهد چنین حوادثی نباشیم.

وی با اشاره به ترور شهید صیاد هدی گفت: در این یکی دو روز غمگین بودیم و شهید بزرگوار را از دست دادیم و شاهد بودیم که دشمنان قسم خورده نظام مقدس جمهوری اسلامی بار دیگر ذات و اهداف پلید خود را برای خدمت نشان دادند. خدای ناکرده بتوانیم کسانی را که مرتکب این قتل شده اند قاطعانه مجازات کنیم. من برای مدافعان دروغین حقوق بشر پیام دارم، برای کسانی که می گویند نگران هستیم، قطعاً خواهم گفت که کسانی که این جنایت را مرتکب شده اند مجازات خواهند شد. کردها با اندیشه ای باطل می کوشند جلوی حرکت عظیم ملت ایران را بگیرند اما می دانند که امت اسلامی از تحقق آرمان های خود غافل نخواهد شد.

احمدرضا جلالی معاوضه نمی شود

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره زمان اعدام احمدرضا جلالی یا احتمال مبادله وی با حمید نوری گفت: معاوضه وجود ندارد. بنابراین ما یک سوال اجرایی داریم و در اختیار دادستان مربوطه است.

وی این موضوع را مطرح کرد که وضعیت احمدرضا جلالی مشخص است اما حمید نوری کجاست و سرنوشت او چیست؟ وی ادامه داد: استانداردهای قانونی و داخلی در حوزه داخلی و بین المللی در خصوص حمید نوری رعایت نشده و جای اعتراض دارد. وضعیت حمید نوری تحت تأثیر غرایز گروهی منفور از مخالفان جمهوری اسلامی به دلایل سیاسی است. آقای نوری از دسترسی به وکیل که یکی از حقوق مسلم دعوی است، محروم شده است. من برای جامعه بین المللی متاسفم. حدود 20 روز صحبت آقای نوری را قطع کردند و دو سال است که در انزوا به سر می برد. این حقوق بشر است که آنها را تعریف می کند و ما تعریف آنها را در پرتو می بینیم.

READ  شهریه نجوم برای شهریه در پردیس خودگردان یک دانشگاه دولتی

او به خود می بالید: «مبادله ای وجود ندارد. وضعیت حمید نوری وخیم است. چشماش درد گرفت ما باید در مورد ظلم آقای نوری و آقای اسدی توضیح دهیم. این وظیفه ذاتی ماست. روز شهادت مظلوم است. بیایید برای مظلوم توضیح دهیم. چون کسانی که دم از حقوق بشر می زنند باعث شرمساری شده اند.

حکم اسدولا اسد غیرقانونی است

وی در پاسخ به سوالی درباره دستگیری اسداله اسدی دیپلمات کشورمان گفت: باید بیانیه ای داده شود. چون بدن انسان می لرزد. آقای اسدی دستگیر و محاکمه شده است و محکومیت او و هر کاری که در آن حکم انجام شده غیرقانونی است.

وی افزود: آقای اسداله اسدی دیپلمات کشور است و بر اساس برنامه ریزی از پیش طراحی شده و استفاده از ابزار گروهک تروریستی نفاق که دقیقا خلاف مقررات بین المللی و کنوانسیون وین است دستگیر شد. در مقاطع مختلف، اعتراضات رسمی ایران به آلمان، اتریش و بلژیک ارسال شده است. ما محاکمه در آلمان و بلژیک را ناعادلانه می دانیم. علاوه بر این، آقای اسدی از اساسی ترین حقوق مانند آقای نوری برخوردار نبود و حتی حقوق اساسی او نادیده گرفته شد. نظام مقدس جمهوری اسلامی از ظرفیت حقوقی و دیپلماتیک خود در این زمینه فعالانه استفاده خواهد کرد. ما از دولت بلژیک می خواهیم که فورا و بدون قید و شرط او را آزاد کند. بازداشت آنها مبنای قانونی ندارد و موظف به جبران آن هستند. بگذارید عده ای زود به خود بیایند و برادر عزیزمان را که دیپلمات در اتریش بود، آزاد کنند.

در این جلسه سخنگوی قوه قضائیه موضوع را مطرح کرد

منا حیدری; در آن لحظه پدر و مادر درخواست قصاص نکردند

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت هنر قتل منا حیدری؛ زن جوانی که توسط همسرش در خوزستان کشته شد گفت: اولیای دم در حال حاضر دنبال قصاص نیستند و پرونده در دادگاه کیفری دوم در حال رسیدگی است و انشاالله حکم قانونی و شرعی صادر خواهد شد.

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر عزل متخلفان در اجرای طرح عوام فریبی یارانه ها و ایجاد مشکلات اقتصادی گفت: اختیار رسیدگی به مسائل مربوط به احتکار و این موارد در نیروی انتظامی بر عهده مجرم است. سازمان.” . به گفته رئیس قوه قضاییه، یک قوه قضاییه تمام عیار برای ارتقای یارانه ها و تنظیم و توزیع عادلانه یارانه ها حضور خواهد داشت.

READ  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

وی در پاسخ به سوالی ویژه درباره آخرین وضعیت پرونده گروهک تروریستی الاحوازیه گفت: پنج جلسه دادگاه تشکیل شده و فردا جلسه بعدی دادگاه است و روند تحقیقات ادامه دارد.

وضعیت بیماران پروانه ای به گوش دنیا خواهد رسید

سخنگوی قوه قضائیه با اشاره به بازدید اخیر خبرنگار سازمان ملل گفت: این خبرنگاران پس از مدت ها به ایران سفر کردند و مسائل حقوق بشری را بررسی کردند.

وی افزود: برای بهداشت و درمان به ویژه بیماران دارای مجوز، امتیاز جمع آوری کردند و گزارش مفصلی از حقانیت جمهوری اسلامی تهیه کردند.

با تخلفات قضات قاطعانه برخورد می شود

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی مبنی بر تخلف قضات گفت: در مجموع 42 سال خدمت من، آنچه دیده و تجربه کرده ام، می توانم شهادت بدهم مجموعه اقدامات قضایی است که نشان از خیانت، ناموس و ناموس دارد. آزادی در نتیجه تلاش همه همکاران قضایی صورت می گیرد، اما اگر فردی مرتکب تخلف شود تمام تلاش ها مخدوش می شود و البته هرکس کوچکترین تخلفی داشته باشد با قاطعیت کامل در مراجع قضایی و انتظامی رسیدگی می شود.

پرونده کرسنت در جریان است

ستایشی در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت پرونده کرسنت و بیژن زنگنه وزیر سابق نفت گفت: این پرونده در دادسرای جنایی در حال رسیدگی است و فرد مورد نظر در دادگاه حضور دارد و پرونده در حال رسیدگی است.

وی در خصوص برخورد پلیس با جرایم خشن گفت: با تشکر از زحمات و خدمات سربازان و نیروهای انتظامی و نظامی. خط قرمز ما در برخورد با جرایم خشن مشخص است و هیچ دلسوزی با اراذل و اوباش و دزدان نداریم. البته قوانینی مانند قانون تخفیف مجازات حبس وجود دارد که پس از تصویب شاکی نمی توان آن را در زندان نگه داشت.

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا