درس اول ایثار / داستان معلمی که پس از به دنیا آوردن نوزادش به مدرسه بازگشت


خانم پورفرهاد هم مادر است

فرشتگان به عنوان معلم

زندگی خانم پورفرهاد کپی صادقی از گذشته، حال و آینده سایر همکارانش در کشور عزیزمان است. زندگی این افراد غرورآفرین از ایثار و اشتیاق است. قربانی یادگیری و میل به پای تخته سیاه بودن در کلاس درس. قاب مستطیلی که به آینده فرزندان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران رنگ امید و آگاهی و معرفت می دهد. آنها فرشتگان معلم هستند.

چنین با صدا و نگاه معلم

معلمی که دانش آموزان را تماشا می کند از گل های بچه ها شکوفا می شود و کلماتی که به زبان می آورد عاشق دانش آموزان می شود. صدا و چشمان خانم معلم سرشار از عطوفت و شادی و صمیمیت است و بچه ها با آن صدا و چشم ها انس عجیبی دارند.

تمرینات با نور

معلم نور را از پنجره کلاس به دستان بچه ها می آموزد و آنها با دستان کوچک تمیز خود تمرین می کنند. نوری که چراغ راه زندگی آنها خواهد بود. روح خانم معلم در ردیف کتاب علوم و زبان فارسی و ریاضیات آنهاست. جان می دهد تا آینده سازان وطن را در دامان خردش پرورش دهد.

از کلاس مجازی تا آموزش حضوری

وقتی کلاس ها مجازی بود بچه ها خانم پورفرهاد را فقط در قاب فلزی موبایلش می دیدند و حالا که کلاس ها حضوری است باورشان نمی شود چهره را ببینند و صدایی را بشنوند که خاطرات رنگارنگ و شیرین مدرسه را رقم می زند. و مدرسه برای آنها این روح یک دانش آموز دریانوردی است که در حضور معلم سرشار از امواج آبی شور و شوق یادگیری است.

مادر 4 فرزند و معلم 30 دانش آموز

READ  کاهش محسوس دما در شمال هرمزگان/ دمای هوای حاجی آباد به 2 درجه بالای صفر رسید.

زهرا پورفرهاد معلم دبستان پسرانه کرامت ناحیه 2 اهواز است که کلاس اول دبستان را تدریس می کند. او 35 سال سن دارد و مادر 4 فرزند و معلم 30 دانش آموز است. مادری که از همان روزهای اولی که به عنوان معلم وارد کلاس شد، قسم خورد که عشق مادرش را با عشق معلمی آمیخته و این جواهر صیقلی و درخشان را از این قدرت جادویی عشق و عشق بسازد و در خود نگه دارد. و در نهایت برای توزیع عدالت و برابری بین فرزندان و دانش آموزانش.

مرخصی زایمان استفاده نمی شود

زهرا پورفرهاد که ممکن است پس از تولد فرزندش به مدت 9 ماه در مرخصی زایمان باشد، گفت: تولد چهارمین فرزندم به نام سید مهیار مصادف با بازگشایی مدارس پس از تاج گذاری و حضور و غیاب بود. سال تحصیلی رو به پایان بود. این موضوع کار را برای من و دانش آموزان سخت کرد.

وی با اشاره به روحیه خاص دانش آموزان کلاس اولی و وابستگی آنها به معلم گفت: هر چه به تولد فرزندم نزدیکتر می شدم بیشتر نگران دانش آموزان بودم زیرا ممکن است دانش آموزان نتوانند با معلم جدید ارتباط برقرار کنند. هفته های آخر سال تصمیم گرفتم مرخصی زایمان نگیرم و به کلاس برگردم و سال تحصیلی را با دانش آموزانم تمام کنم.

قلبی که کودک را پر می کند

او هم مانند دیگر مادران دلش را با نوزادش پر می کند و در حالی که تا پاسی از شب از ماهار کوچولو مراقبت می کند، سحر غروب می کند و در حالی که او برای مدرسه آماده می شود، خورشید در آسمان طلوع می کند. در حالی که لباس معلمش را می پوشد، سید ماهار را در آغوش می گیرد و به چشمان درخشان او خیره می شود. به ماهار که نگاه می کند انعکاس چشمان 30 دانش آموز اول ابتدایی در چشمان ماهار چند برابر می شود و حالا آن نگاه به عشق قدرت ابدیت تبدیل می شود.

READ  وزیر راه 153 کیلومتر راه روستایی آذربایجان غربی را افتتاح می کند

مهجار کوچولو در حالی که مادرش از مدرسه برمی گردد شیرخشک می خورد

خانم پورفرهاد 3 فرزند دیگر دارد که بزرگ ترین آنها 8 ساله است. سید محمد طاها، سید شهریار و سید شهرزاد نیز هر سال عشق مادری خود را با 30 دانش آموز تقسیم می کنند. در همان زمان متوجه سختی معلم بودن با پوست و استخوان خود شدند. خانم معلم به خبرنگار فارس گفت: هر روز صبح که به مدرسه می روم، ماهار را برای نگهداری به خانه مادر همسرم می برم و ماهار تا زمانی که از کلاس برگردم، شیرخشک می نوشد.

تدریس در روستا

خانم پورفرهاد سال‌ها مادر و معلم دانش‌آموزان ابتدایی روستایی و حاشیه‌نشین بوده و در کلاس‌های متوسطه روستایی در غازانیه، مدینات و یک خوابگاه توریستی به دانش‌آموزان آموزش داده است. او همیشه از دانش آموزانش خواسته است که با اراده ای باورنکردنی از طریق این دفترها و کتاب های درسی، زندگی آینده خود را ترسیم کنند و با تحصیل علم، فردایی موفق را برای خود رقم بزنند.

زهرا پورفرهاد دومین معلم خوزستانی است که در یک ماه اخیر به خاطر دانش آموزانش از مرخصی زایمان طولانی نگرفت. سیمین پوریایی، دوست دبیر هنرهای تجسمی هنرستان آمنه اهواز، معلم دیگری است که برای حضور در کلاس از مرخصی زایمان استفاده کرده است.


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا