درخواست عزل میرشاد ماجدی قانونی است؟

رئیس هیئت فوتبال استان یزد یکی از جالب ترین روسای هیأت های فوتبال استان ها به ویژه در دوره یکساله خود با ارسال سه نامه مختلف در آستانه برگزاری اجلاس انتخاباتی 19 خرداد به تیتر خبرها بازگشته است.

ظرفيت قانوني اساسنامه فدراسيون فوتبال اين اجازه را به اعضاي مجمع مي دهد كه در مهلت قانوني درخواست عزل اعضاي فدراسيون را ارائه دهند و بر اين اساس برخي از اعضاي مجمع درخواست بركناري برخي از اعضاي هيئت مديره را در مهلت مقرر قانوني ارائه كرده اند. مطابق با حقوق قانونی خود

در این میان جنجالی ترین سمت های ثبت شده به صورت مکتوب متعلق به امیر فرشاد تفکری بافقی، رئیس هیات فوتبال استان یزد و البته کارمند سابق فدراسیون فوتبال است. اخیراً دو نامه مختلف در مورد درخواست اخراج وی منتشر شده است، اما حلقه مفقوده این پرونده نبود نامه سوم است.

بر اساس نص صریح بند 1 ماده 28 اساسنامه فدراسیون فوتبال، هر یک از اعضای مجمع می تواند پیشنهاد خود را حداکثر 50 روز قبل از تاریخ درج در دستور کار مجمع به دبیرخانه مجمع ارسال کند. فروردین 1401 بود و پیشنهادهایی که پس از آن تاریخ ارائه شده بود در دستور کار جلسه ثبت نشد.

تفکری طی سه نامه مختلف در روزهای 20، 21 و 24 فروردین ماه، برکناری برخی از اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال را پیشنهاد کرد.

در نامه ای به تاریخ 20 فروردین، درخواست برکناری احسان اصولی، میرشاد ماجدی و طهمورت حیدری توسط متفکری که طبیعتاً مشروع و قابل توجه در آن زمان بود مطرح شد.

READ  ستاره آرژانتین بعد از جام جهانی خداحاقظی خواهد کرد/عکس

آیا درخواست برکناری میرشاد مجیدی قانونی است؟

اما نکته جالب اینکه رئیس هیئت فوتبال استان یزد در نامه دوم و آخرین مهلت ارائه پیشنهادها در نامه دیگری در ۲۲ فروردین ماه خواستار آزادی احسان اصولی، احمدرضا براتی، مهرداد سراج و طهمورث حیدری شد که نقض درخواست مجوز بود. میرشاد ماجدی و رسماً انصراف خود را از پیشنهاد قبلی در این خصوص به دبیرخانه مجمع اعلام کرد. با توجه به اینکه نامه دوم خلاف اولی است، طبیعتاً پیشنهاد اول نقض شده و درخواست رسمی عزل چهار نفر از اعضای هیئت رئیسه نه رئیس فدراسیون در مهلت قانونی ثبت و در دستور کار جلسه قرار می گیرد.

آیا درخواست برکناری میرشاد مجیدی قانونی است؟

با وجود ثبت در دستور کار پس از مهلت قانونی، البته امکان انصراف از پیشنهادات وجود دارد. پس از این تاریخ، عضو جلسه نمی تواند طبق اساسنامه پیشنهاد جدیدی ارائه کند، اما طبق ماده 6 دستورالعمل مجلس فدرال، هر یک از اعضا می تواند پیشنهادات مربوط به دستور جلسه را به صورت کتبی حداکثر تا حداکثر زمان ارائه کند. 14 روز قبل از جلسه

تفکری سومین نامه خود را در تاریخ 24 فروردین و پس از پایان مهلت ارسال پیشنهاد جدید برای درج در دستور جلسه ارائه کرد که در نامه سوم تنها درخواست آزادی احسان اصولی و میرشاد ماجدی آمده است.

آیا درخواست برکناری میرشاد مجیدی قانونی است؟

بر این اساس، با توجه به اینکه نامه پیشنهادی در تاریخ 12 فروردین ماه به صورت قانونی به ثبت رسیده و در دستور کار جلسه قرار گرفته است، فکری علاوه بر چهار عضو هیئت مدیره، پس از 50 روز نتوانست نام شخص دیگری را به جز نام میرشاد ماجدی در دستور کار قرار دهد. اخراج ها در روز 24 فروردین که کمتر از 48 روز مانده به تشکیل جلسه است در دستور کار قرار نخواهد گرفت.

READ  مخالفت یحیی با اقدام مدیرعامل باشگاه برای روز دربی

البته با توجه به اینکه طبق ماده 6 دستورالعمل مجمع، رئیس بانک مرکزی یزد درخواست آزادی 3 نفر دیگر از اعضای هیئت مدیره را از پیشنهاد قبلی (21 فروردین) پس گرفت و می تواند پیشنهاد جدیدی را در دستور کار قرار دهد. از سایر اعضا و تنها درخواست برکناری وی مربوط به احسان اصولی قابل بررسی است، اما نام های دیگری که ذکر شد جزو پیشنهادات برای برکناری این عضو مجمع نبود.

جدای از مراحل قانونی و سوال، نکته عجیب بی ثباتی رای یکی از اعضای مجمع فدراسیون فوتبال و رئیس هیات فوتبال استان است که سه استعفانامه متفاوت و جنجالی ارائه کرده است. اعضای هیئت مدیره فدراسیون فوتبال

با این تفاسیر، بازتاب نامه درخواست آزادی میرشاد ماجدی وجاهت قانونی ندارد اما باید دید آیا سایر نمایندگان مجلس چنین درخواستی را به دبیرخانه مجمع ارسال کرده اند؟ یا نه. در صورتی که هر یک از اعضای جلسه در مهلت قانونی چنین درخواستی را ارسال کرده باشد، بحث برکناری اعضای هیات رئیسه و رئیس فدراسیون فوتبال در جلسه 20 خرداد برگزار می شود.

بیشتر بخوانید:


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا