درخشش در گیشه کم‌رونق نوروز / ۵ چهره موفق اکران نوروزی را بشناسید


افزایش قیمت بلیت سینما فاصله بین تماشاگران و سینما را بیشتر کرده به طوری که فیلم های نوروزی مانند گذشته فروش خوبی نداشتند و میلیون ها تماشاگر سینما را به خود جذب نکردند. اما در میان فیلم هایی که اکران شدند، چهره هایی هستند که به دلیل فروش بیشتر فیلم هایشان نسبت به سایر آثار و یا بازی خوب در فیلم، می توان آن ها را چهره های «موفق» در گیشه نوروزی دانست.

مهران احمدی

مهران احمدی پس از تولید کمدی «مصادره» دومین ساخته خود را در سال ۱۳۷۷ با نام «سگ» در ژانر کمدی کارگردانی کرد. این فیلم نیز مانند بسیاری از آثاری که به دلیل اپیدمی تاج فرصت اکران نداشتند، تنها در سال 1401 به نمایش درآمد و سه سال بعد در نوروز اکران شد. «سگ» در حال حاضر حدود 23 میلیارد فروش دارد و توانسته با پیشی گرفتن از سایر آثار در صدر جدول فروش قرار بگیرد. حدس زده می شد که حضور بازیگری چون بهرام افشاری می تواند مخاطبان زیادی را به تماشای فیلم ترغیب کند. امیر جعفری، میرطاهر مظلومی، نازنین بیاتی و بهاره کیانافشار دیگر بازیگران «سگ» هستند.

امیر جدید

یکی دیگر از چهره های موفق نوروزی امیر جدیدی است که بازی خوبش در «روز صفر» سعید ملکان نظر بیننده را به خود جلب می کند. جدیدی در این فیلم اکشن که دستگیری «عبدالمالک ریگی» را به تصویر می کشد، نقش افسر امنیتی به نام «رضا» را بازی می کند. او با بازی کنترل شده و به دور از اغراق سعی کرد «رضا» را در حد لازم قدرتمند و شجاع نشان دهد و از این طریق حضوری باورپذیر در فیلم داشته باشد. امیر جدیدی نیز در صحنه های اکشن فیلم نشان می دهد که از نظر قدرت بدنی توانایی های کافی برای ایفای نقش این مامور را دارد. Zero Day تاکنون حدود شش میلیارد فروش داشته است و این رقم برای فیلمی که چنین سوژه حساس و جذابی دارد رقم قابل توجهی نیست. جدیدی نامزد بهترین بازیگر نقش اول مرد از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شد.

READ  واکنش آرام جعفری به شایعه خودکشی‌اش/ عکس

بیا، بیا

هادی حجازی فر در اولین تجربه کارگردانی خود گام بلندی برداشت و وارد پروژه بسیار سختی شد. او در «موقعیت مهدی» گزیده‌ای از زندگی قهرمان شهید مهدی باکری و رشادت‌های او و یارانش در عملیات بدر و خیبر را نشان می‌دهد. این فیلم در شش سکانس از ازدواج تا شهادت مهدی باکری را روایت می کند. مخاطب ابتدا شخصیت او را از طریق روابط با خانواده و برادرش می شناسد و در میدان جنگ و میدان جنگ به عنوان یک قهرمان و فرمانده دلاور مهدی باکری را همراهی می کند. حجازی فر به عنوان بازیگر توانست در زندگی خانوادگی و همچنین در جبهه ویژگی های این شخصیت از جمله مهربانی، تواضع، اقتدار و شجاعت را به نمایش بگذارد. حجازی فر برای فیلم «مقام مهدی» برنده جایزه بهترین فیلم اول چهلمین جشنواره فیلم فجر شد.

موفق باشید

جواد عزتی در «مرد بازنده» ساخته محمدحسین مهدویان با موفقیت از پس چالش ایفای نقشی بزرگتر از سن واقعی خود برآمد. او چالش مشابهی را در نقش «بابا اتی» در «قهوه تلخ» تجربه کرده بود، با این تفاوت که این نقش کمدی بود و «احمد خسروی» کاملا جدی است. این بازیگر لحن کلامی کاملا متفاوتی دارد و با حرکات و راه رفتن سنگینش سعی می کند در نقش یک پیرمرد باورپذیر باشد. چالش این نقش برای جواد عزتی تنها بالا رفتن سن او نبود. خسروی پلیس است و ویژگی های خاص خودش را دارد. عزتی به عنوان افسر پلیس، نگاهی تیزبین و مشکوک به دیگران دارد و با اندکی ظلم و بی اعتمادی، متهم را به سمتی که مد نظرش است هدایت می کند. بازنده در حالی که بازی او را تحسین می کند، در حال حاضر حدود پنج میلیارد فروش دارد و در لیست پرفروش ترین ها در رتبه پنجم قرار دارد که فروش خوبی نیست.

READ  واکنش فقیه سلطانی به بیانیه زنان سینماگر: شش سال پیش همین را گفتیم و به دردسر افتادیم

پسر مهراد

فیلم شادروان ساخته حسین نمازی به سینا مهراد فرصت خوبی می دهد تا خود را در نقشی متفاوت از دیگر نقش هایی که تاکنون بازی کرده به چالش بکشد. مهراد در این فیلم کمدی نقش جوانی از جنوب شهر را بازی می کند و کاملا از آن تصویر جوان، آرام، وارونه و معصومی که در ذهن مخاطب باقی مانده بود، فاصله گرفته است. شخصیت او رفتار موجهی ندارد، دیگران را فریب می دهد و در عین حال با شادی که در او می بینیم، از درون احساس ناامیدی می کند. پسر مهراد توانست شیرینی نقش و این جنبه غیر موجه شخصیت خود را به خوبی نشان دهد و تماشاگران را بخنداند. «شادروان» با فروش حدود 7 میلیارد و 800 میلیونی از «مرد بازنده» و «روز صفر» پیشی گرفت و در رده سوم جدول فروش قرار گرفت که بیشتر آن مدیون موفقیت مهراد در خنداندن مخاطب است.

2323


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا