دارندگان کارت خوان بخوانید / اخبار مهم درباره غیرفعال کردن کارت خوان ها


بانک مرکزی در راستای اجرای ماده 11 قانون پایانه‌های فروشگاه‌ها و سامانه مودیان، باید با همکاری سازمان امور مالیاتی نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارتخوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام کند.

در همین راستا، سال گذشته با اقدامات سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی، کلیه افراد دارای ابزار پرداخت بانکی موفق شدند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی my.tax.gov.ir، کلیه خوانندگان بانکی را در فهرست قرار دهند. کارت‌ها یا پرداخت‌های الکترونیکی خود را بررسی کرده و به فایل‌های مالیاتی قبلی پیوست کنید یا پس از اتمام فرصت در پایان سال، پرونده مالیاتی جدیدی را ارسال کنید.

البته سال گذشته مهلت اتصال دارندگان کارت یا درگاه پرداخت با سازمان امور مالیاتی چندین بار تمدید شد اما به گفته وزیر اقتصاد پرونده ساماندهی کارتخوان ها تا پایان فروردین ماه امسال بدون تمدید تکمیل می شود.

این در حالی است که به گفته مسئولان مالیاتی، از ابتدای ساماندهی دستگاه های کارت خوان از سال گذشته تاکنون حدود هفت میلیون دستگاه کارتخوان به پرونده های مالیاتی الصاق شده اند و بنا به درخواست بانک مرکزی، درخواست غیرفعال سازی حدود 3 میلیون دستگاه به بانک مرکزی اعلام شده است. صاحبان برخی از آنها غیرفعال و برخی دیگر غیرفعال شده اند.

گزارش های اخیر حاکی از آن است که در مرحله اول بر اساس ضوابط اعلام شده از سوی سازمان امور مالیاتی، حدود 200 هزار دستگاه کارتخوان شناسایی و حذف شده اند.

همچنین به گفته رئیس سازمان امور مالیاتی، در سه ماهه آخر سال گذشته حدود 500 هزار مودیان جدید با ساماندهی دستگاه های کارتخوان شناسایی شده اند.

READ  آیا ایران در تولید هواپیما برتری دارد؟/ بحث ایمنی یا خودکفایی است

سازمان امور مالیاتی، معرفی دستگاه های کارتخوان را گامی مهم در راستای فعالیت های داده محور نظام مالیاتی، جلوگیری از فرار مالیاتی و شفافیت دانست و گام بعدی خود را تفکیک حساب های شخصی و تجاری اعلام کرد که بر اساس آن تنها حساب های تجاری. می تواند برای تجارت استفاده شود. و حساب های شخصی در تعداد و اندازه تراکنش ها محدود بود.

بنابراین از این پس فعالان اقتصادی در صورت تمایل به دریافت کارتخوان یا افرادی که در تعیین تعهدات خود کوتاهی کرده اند، می توانند با مراجعه به سامانه سازمان امور مالیاتی کشور، دستگاه های خود را به پرونده مالیاتی متصل کنند.

223225


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا