خواص گل برای سلامت روان را بشناسید


گل ها گیاهان زیبایی هستند که می توانند جلوه ای فوق العاده به خانه ببخشند. بسیاری از مطالعات نشان می دهد که بودن در کنار گل ها و گیاهان تازه باعث افزایش سلامت جسم و روح می شود.

تهویه مطبوع

هنگامی که گیاهان تنفس می کنند، به طور طبیعی اکسیژن حیاتی مصرف شده در محیط را بازیابی می کنند و سطوح سالم دی اکسید کربن را در جو حفظ می کنند.

از آنجایی که گل های تازه علاوه بر جایگزینی دی اکسید کربن با اکسیژن، می توانند نقش مهمی در تصفیه فضای داخل خانه داشته باشند، گل ها و گیاهان تازه می توانند سایر سموم را از هوا جذب کنند.

تسکین استرس

تحقیقات رفتاری توسط نانسی ال آکوف، روانشناس و محقق دانشکده پزشکی هاروارد، تاکید می کند که زندگی با گل ها باعث کاهش احساس اضطراب و افسردگی می شود. شرکت‌کنندگان در این مطالعه پس از چند روز ماندن در اطراف گله‌ها در خانه، احساس منفی کمتری داشتند و اشتیاق، شادی و انرژی آنها در محل کار افزایش یافت.

مسکن درد

به لطف خواص تصفیه کننده هوای گل، خانواده به دلیل سموم موجود در هوا کمتر مستعد ابتلا به سرماخوردگی و آلرژی خواهند بود و به ویژه برای کسانی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مفید است.

خواب بهتر

خواب خوب شبانه فواید زیادی برای سلامت جسمی و روحی دارد، زیرا استرس زندگی مدرن و سریع، خواب کافی را برای بسیاری دشوار می کند.

بهبود سلامت روحی و جسمی

گل‌ها علاوه بر زیبایی، تصفیه‌کننده‌ها و عطرهای طبیعی هستند که فضا را با رایحه‌های زیبا پر می‌کنند و بیانگر هنر، شخصیت و عشق هستند. همه این خواص گل ها را به گیاهان دارویی هم برای بدن و هم برای ذهن تبدیل می کند.

READ  کامپیوتر جهانی اتریوم - خبرآنلاین

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا