خواص ضد سرطانی این میوه سرشار از فیبر و مناسب برای کاهش وزن است


گلابی سرشار از فیبر، مواد مغذی و مواد معدنی ضروری است و خواص ضد التهابی آن به کاهش تب و التهاب کمک می کند.

در زیر به نقل از «بی بی سی گود فود» به معرفی برخی از فواید این میوه می پردازیم:

سلامت روده

گلابی منبع خوبی از فیبر محلول و نامحلول است. شواهد روزافزونی مبنی بر اهمیت فیبر و نقشی که می تواند در سلامت فلور میکروبی دستگاه گوارش (باکتری هایی که در روده ما زندگی می کنند) و در پیشگیری از چاقی و دیابت نوع 2 ایفا کند، وجود دارد.

کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2

مطالعه ای که به بررسی فواید زرده تخم مرغ، از جمله آنتوسیانین های موجود در میوه هایی مانند گلابی می پردازد، نشان می دهد که مصرف منظم آن ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

به کنترل وزن کمک کنید

گلابی کم کالری و سرشار از فیبر و آب است که به شما کمک می کند احساس سیری کنید. داده‌های مطالعه‌ای که اثرات افزودن میوه‌هایی مانند سیب یا گلابی به رژیم غذایی در مقابل جو را بررسی کرد، نشان داد که این میوه به کاهش مصرف انرژی و کاهش وزن بدن در طول زمان کمک می‌کند.

کمک به سلامت قلب

گلابی سرشار از آنتی اکسیدان های مفید است که با بهبود فشار خون و سطح کلسترول از قلب حمایت می کند. به طور خاص، مطالعه ای که مصرف میوه هایی مانند گلابی را مورد بررسی قرار داد، ارتباطی با بهبود لیپیدهای خون در زنان نشان داد که نشان می دهد رژیم غذایی غنی از این ترکیبات گیاهی ممکن است اثرات مفیدی بر سلامت قلب و عروق داشته باشد.

READ  استفاده از ربات های کوچک برای درمان یبوست

پیشگیری از سرطان

از آنجا که آنها سرشار از ترکیبات گیاهی محافظ مانند آنتوسیانین و اسید سینامیک هستند، از جمله میوه هایی مانند گلابی در رژیم غذایی ممکن است به محافظت در برابر انواع خاصی از سرطان کمک کند.

233233


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا