خواص جادویی و درمانی گیاه جینسینگ برای سلامتی

جینسینگ به ریشه نوعی گیاه بومی آسیای شرقی و آمریکای شمالی اشاره دارد که هزاران سال است به عنوان گیاهی جادویی برای حفظ سلامتی و افزایش طول عمر شناخته می شود و توسط طبقات بالای جامعه استفاده می شد. جینسینگ فواید زیادی برای سلامتی دارد که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

1. افزایش انرژی بدن: جینسینگ آمریکایی حاوی پلی ساکارید و الیگوپپتید است. این ترکیبات با کاهش استرس و خستگی انرژی بدن را افزایش می دهند. جینسینگ علاوه بر تحریک فعالیت بدنی، فعالیت ذهنی را نیز تحریک می کند.

2. کاهش استرس و اضطراب: جینسینگ آسیایی حاوی آداپتوژن هایی است که با تنظیم سطح هورمون ها در بدن به کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

3. کاهش التهاب: گلیکوزیدهای موجود در جینسینگ به کاهش التهاب در بدن کمک می کند و در پیشگیری و بهبود بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید نقش دارد.

4. بهبود عملکرد مغز: همانطور که گفته شد، جینسینگ فعالیت مغز را نیز تحریک می کند. آنتی اکسیدان های موجود در جینسینگ از تجمع رادیکال های آزاد در مغز جلوگیری می کند. در نتیجه از آلزایمر و زوال عقل پیشگیری می کند و قدرت تجزیه و تحلیل، تفکر و حافظه را افزایش می دهد.

5. بهبود عملکرد دستگاه گوارش: جینسینگ تولید پپسین را در معده افزایش می دهد. در نتیجه هضم غذا بهبود می یابد و مشکلاتی مانند گاز معالجه می شود. علاوه بر این، استرس می تواند عملکرد دستگاه گوارش را مختل کند و جینسینگ با کاهش استرس به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک می کند.

READ  52 بیمار عروق کرونر شب گذشته فوت کردند

6. بهبود وضعیت خون: جینسینگ آسیایی اثر آرام بخش دارد. یکی از مهم ترین علل نوسانات فشار خون استرس و اضطراب است. جینسینگ با کاهش استرس فشار خون را تنظیم می کند. همچنین تحقیقات نشان می دهد که مصرف جینسینگ در کاهش کلسترول خون موثر است. از سوی دیگر، جینسینگ با خواص دیورتیک خود به بهبود عملکرد کلیه کمک می کند. در نتیجه در سم زدایی خون موثر است.

7. بهبود عملکرد قلب: همانطور که گفته شد، جینسینگ به کاهش کلسترول خون و در نتیجه سلامت قلب کمک می کند. همچنین ریشه این گیاه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که در بهبود عملکرد قلب نقش دارند.

8. بهبود عملکرد ریه: جینسینگ ممکن است عفونت های باکتریایی ریه را بهبود بخشد. علاوه بر این، اگر به بیماری مزمن انسدادی ریه مبتلا هستید، جینسینگ به بهبود علائم این بیماری کمک می کند.

9. کاهش وزن: جینسینگ در کاهش اشتها، افزایش متابولیسم بدن و هضم مناسب موثر است. در نتیجه، اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، مصرف جینسینگ با سرکوب گرسنگی شما کمک می کند.

10. درمان دیابت: جینسینگ به تولید انسولین طبیعی در بدن کمک می کند. در نتیجه در درمان دیابت نوع 2 بسیار موثر است.

خواص جادویی و درمانی گیاه جینسینگ برای سلامتی

بیشتر بخوانید:

خواص بی نظیر و درمانی “کاخشیر” برای سلامتی بدن

درمان دارویی و مکمل چقدر برای چاقی موثر است؟/ بهترین و مناسب ترین راه برای کاهش وزن

35236


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا