خلع ید میلیاردی اراضی آذرشهر/ بازگشت ۲۳۰ میلیارد تومان به بیت المال

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، میشم مقدم امروز در نشست رسانه ای خود با اشاره به پرونده زمین خواری بزرگ در این شهر در سال های اخیر، اظهار داشت: با تلاش شهرداری، نهادهای نظارتی و قضایی این شهر 230 قطعه زمینی در شهرک تیکان لو به ارزش 230 میلیارد تومان به نفع شهرداری فروخته شد.

وی مساحت کل این شهر نوساز را یک میلیون مترمربع اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم تا تعداد اراضی خلع ید شده را به 500 قطعه برسانیم و حقوق شهروندان آذرشهری را احیا کنیم.

شهردار آذرشهر، پرونده زمین خواری در این شهر را بزرگترین پرونده مفاسد اقتصادی آذربایجان شرقی عنوان کرد و تصریح کرد: این پرونده دارای 34 متهم از جمله برخی از مقامات سابق و افراد عادی خارج از دستگاه اداری است که پرونده آنها تشکیل شده است. متهم به تشکیل شبکه ای متشکل از چند نفر به اتهام اختلاس، ارتشاء، جعل و تبانی در فروش اموال خارجی قابل رسیدگی است.

به گفته وی میزان تخلفات حدود 14 میلیارد تومان بوده که با به روز رسانی ارقام به 34 میلیارد می رسد.

خلع ید میلیاردی اراضی آذرشهر/ بازگشت ۲۳۰ میلیارد تومان به بیت المال

میشم مقدم با مقایسه میزان واگذاری و تصرف زمین یادآور شد: کل بودجه یکساله این شهرداری 40 میلیارد تومان است و با این حساب رقم 230 میلیارد زمین برگشتی بسیار چشمگیر است.

وی از حساسیت بالای این پرونده در بین مردم آذرشهر خبر داد و با بیان اینکه خلع ید زمین خواران اعتماد مردم را بازگردانده است، تصریح کرد: بارها در این راستا با پیشنهادات و حتی تهدیدهای مختلف از سوی افراد مختلف مواجه شده ایم. .

READ  کدورت آب کوهرنگ رو به کاهش است

شهردار آذرشهر همچنین از تضییع حقوق 120 شهروند آذرشهری در این اراضی خبر داد و اظهار داشت: با خلع ید از اراضی مذکور و همکاری دادستانی این شهرستان، 120 خانوار پس از 17 سال زمین های خود را دریافت می کنند. ..

میشم مقدم در ادامه سخنان خود از افزایش درآمد و تحقق بودجه شهرداری آذرشهر با وجود مشکلات اقتصادی در کشور خبر داد و افزود: در سال 99 با بودجه 22 میلیارد تومانی و 11 میلیارد بدهی این شهرداری را تحویل گرفتیم اما در دو سال گذشته در حالی که همه بدهی های خود را تسویه می کنیم، از نظر اجرای بودجه در وضعیت خوبی قرار داریم.

به گفته وی شهرداری آذرشهر در تسویه بدهی های معوق استان پیشتاز است و میانگین اسناد مالی معوقه به دو ماه رسیده است.

48


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا