خبر جدید درباره حقوق بازنشستگان/ افزایش ۳۸ درصدی حقوق بازنشستگان از چه زمانی اجرا می‌شود؟


به گزارش خبرگزاری اخبار آنلاینامروز مطلبی به نقل از نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس منتشر شد مبنی بر اینکه معاون اول رئیس جمهور در اصلاح مصوبه دولت اعلام کرد که مستمری بگیران تامین اجتماعی به استثنای حداقل حقوق بگیران از 38 درصد برخوردار می شوند. افزایش حقوق به اضافه 515000 تومان.

اما اسماعیلی در گفت و گو با صداوسیما اعلام کرده بود: بر اساس این اقدام دولت، این دسته از بازنشستگان مردادماه بر اساس مصوبه شورای عالی کار حقوق دریافت می کنند.

آنا بلافاصله «خبر منتشر شده از زبان خودش» مبنی بر اصلاحیه مصوبه حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را تکذیب کرد.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز خبری با نقل قول یکی از دوستان در مجلس در فضای مجازی منعکس شد و بر اساس همین خبر گفتم معاون اول هم همین افزایش را 38 درصد اعلام کرد. اما بعد از آن زنگ زدم و از آقا پرسیدم. مخبر ابلاغ این مصوبه را تکذیب کرد، تکذیب خبر قبلی را اعلام می کنم.

بر اساس این گزارش، چهارشنبه هفته گذشته محمدباقر قالیباف رئیس مجلس در نامه ای مصوبه شورای دولت در خصوص حقوق بازنشستگان را مغایر قانون دانست.

در مصوبه مذکور که در ماه های اخیر باعث اختلاف جمعی از بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی و هیات دولت شده بود، مستمری بازنشستگان بدون حداقل دستمزد 10 درصد افزایش یافت. این درحالی است که درآمد این کارگران باید 38 درصد افزایش یابد.

البته برای حداقل مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی نیز دولت موافقت خود را با افزایش 57 درصدی مستمری ها اعلام کرد و در نتیجه مستمری آنها به 5.8 میلیون تومان رسید.

READ  خبر ویژه برای متقاضیان طرح یکپارچه خودروهای داخلی/ ثبت‌نام مجددا تمدید می‌شود

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این خصوص گفت: اکنون دولت موظف است مصوبه هیات امنای صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و شورای عالی کار را در دستور کار قرار دهد.

وی خاطرنشان کرده بود: امیدواریم با این اقدام مجلس برای لغو مصوبه هیات وزیران اتاق موافقت دولت با 38 درصد و پرداخت هر چه سریعتر حقوق بازنشستگان کشور با شماره جدید فراهم شود.

223225


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا