«خانه پانتومیم ایران» در کدام شهر افتتاح شد؟


به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از رسانه ها و روابط عمومی جشنواره ملی پانتومیم، مراسم اختتامیه این جشنواره شامگاه پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه در تالار بزرگ فرهنگسرای امام خمینی (ره) زنجان با حضور شرکت کنندگان برگزار شد. این جشنواره میزبان هنرمندان و پیشکسوتان، مسئولان و مسئولان استانی و کشوری بود.

امرولا حسنی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در سخنانی با ابراز خرسندی از برگزاری جشنواره پانتومیم زنجان، گفت: ساسان قاجار، دبیر جشنواره چندین سال پیش به طور مداوم در تلاش برای برگزاری این جشنواره بود.

وی همچنین از تعامل و حمایت جمعی از اولین جشنواره پانتومیم ایرانی خبر داد و افزود: دنیا وارد فضای جدید خود شده است و فناوری به سرعت در حال به روز شدن، پیشرفت و گسترش است و زبان هنر است که از طریق آن می‌توانیم خودمان را بیان کنیم. شما هستید. بیایید به این چرخه نزدیک شویم.

حسنی گفت: پانتومیم اولین و اساسی ترین شکل ارتباط بدون استفاده از کلمات و از طریق حرکات بدن است. با زبان بدن می توان مشکلات جامعه را نشان داد و کاهش داد.»

رئیس جشنواره ملی پانتومیم افزود: سرمایه گذاری در پانتومیم بسیار ناچیز است و به درستی و شاید توجه نشده است. در عین حال پیگیر برگزاری جشنواره بین المللی پانتومیم در سال آینده هستیم.»

وی ضمن تقدیر از حسن نیت اداره کل هنرهای نمایشی و کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی از درج جشنواره پانتومیم در تقویم دائمی جشنواره های اداره کل هنرهای نمایشی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، ارائه گزارش توسط دبیر جشنواره و اجرای پانتومیم «شکار» اثر ساسان قاجار برگزیده جشنواره بین المللی پانتومیم سلیمانیه عراق در ادامه مراسم اختتامیه برگزار شد.

پس از پایان مراسم کاظم نظری مدیر کل هنرهای نمایشی که از مهمانان ویژه این جشنواره بود به روی صحنه رفت.

READ  امین حیایی: «قاتل و وحشی» می‌توانست از پرسروصداترین فیلم‌های تاریخ سینما باشد

وی با قدردانی از تلاش های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان های زنجان و ساسان قاجار گفت: امکان برگزاری چنین جشنواره ای به شدت احساس می شد.

کاظم نظری افزود: زبان بدن بسیار فراتر از زبان گفتاری است و امیدواریم در سال آینده شاهد دومین جشنواره بین المللی پانتومیم باشیم.

مدیرکل هنرهای نمایشی در پایان سخنان خود پیام محمود سالاری معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که به جشنواره پانتومیم ارسال شده بود را قرائت کرد. خانه پانتومیم ایران نیز در ابتدای این مراسم توسط کاظم نظری با حضور نمایندگان استان و همچنین عبدالله بحرالعلومی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل که میهمان ویژه بود افتتاح شد. پانتومیم جشنواره ایرانی و تاکید شد که فعالیت دبیرخانه جشنواره بلافاصله پس از پایان اولین دوره آغاز شود.

اجرای موسیقی توسط هنرمندان ریتم کوبان به سرپرستی اسماعیل اسدی، انتشار نماهنگی از مصاحبه با مدیران جشنواره و ارزیابی داوران و منتقدان جشنواره، قسمت پایانی مراسم اختتامیه بود.

بخش نقد:

بیانیه هیئت داوران بخش انتقادی جشنواره با تاکید بر لزوم آموزش های علمی و پایه مطابق با استانداردهای جهانی قرائت شد و هیئت داوران بخش انتقادی متشکل از مصطفی محمودی، امین اشرفی و علی آقاجانلو برگزیدگان خود را اعلام کردند.

نامزد بهترین نمایش منتقدان:

نمایشنامه «آه بانو مکبث» استان مارکاسی

نمایشگاه اکسیژن خالص از استان هرمزگان

نمایشگاه اسباب بازی از استان کرمانشاه

نمایش “نوازنده” از استان زنجان

منتقدان بخش منتخب:

الف) لوح افتخار و جایزه نقدی جشنواره برای نمایش «نوازنده» به کارگردانی عسگر محمدی از استان زنجان.

ب) لوح افتخار، دیپلم و تندیس جشنواره به عنوان اثر برگزیده منتقدان در نمایش “اکسیژن خالی” به کارگردانی سیدمیلاد علابایی از استان هرمزگان.

READ  ترانه علیدوستی در جشنواره سانتا باربارا/ عکس

بخش مسابقه:

داوران بخش مسابقه جشنواره ملی پانتومیم ایران با حضور علیرضا ناصحی، یاسر حسب و یونس ولی پور برگزیدگان خود را به شرح زیر معرفی کردند.

نامزدهای آثار منتخب:

1- نمایش “ای لیدی مکبث” نوشته گلمرضا یونسفورد و کارگردانی سهیلا میرزاهانی از استان مرکزی اراک.

۲- نمایش «اکسیژن خالی» به نویسندگی و کارگردانی سیدمیلاد العبایی از استان هرمزگان بستک.

3- نمایشنامه «زندانی آزاد» به نویسندگی و کارگردانی مشترک آزاده شهریاری فر و سجاد آقابابایی از استان تهران، تهران.

۴- نمایش «اسباب بازی و زندگی» به نویسندگی مژده مرادی و کارگردانی بهزاد اسکندری از استان کرمانشاه، کرمانشاه.

5- نمایش «کلروفیل» به نویسندگی رضا باگرپور یوسفی و کارگردانی رضا نیکا از استان آذربایجان شرقی تبریز.

6- نمایش “من” به نویسندگی و کارگردانی علیرضا اسماعیلی از استان کردستان ساکز

داوران منتخب بخش مسابقه:

الف) لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 000/000 / 2 جلد برای نمایش “من” به کارگردانی علیرضا اسماعیلی

ب) لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ / 000 / 2 جلد برای نمایش «اسباب بازی و زندگی» به کارگردانی بهزاد اسکندری

ج) لوح سپاس، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ 000/000 / 4 جلد برای نمایش «آه بانو مکبث» به کارگردانی سهیلا میرزاهانی

د) دیپلم افتخار اثر برگزیده، تندیس جشنواره و جایزه نقدی به مبلغ / 000/000 4 جلد برای نمایش «اکسیژن خالی» به کارگردانی سید میلاد العبائی.

همچنین جایزه ویژه دبیر جشنواره به ریما پیرولی بازیگر جوان نمایش «پاییز» از استان مارکاسی تعلق گرفت.

جشنواره ملی پانتومیم ایران از 20 تا 19 اردیبهشت ماه سال جاری به ریاست امرولا حسنی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان و دبیر ساسان قاجار هنرمند پیشکسوت پانتومیم در استان زنجان برگزار شد. فعالیت با منشی ساسان قاجار.

259259


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا