حمل تابوت دشمن دیرینه، انتقامی پس از ۱۱ سال/عکس

شکست 3-0 از ناپولی، سقوط نهایی جنوا در تورنمنت سری B را رقم زد، تیمی 129 ساله که آنها را به قدیمی ترین باشگاه فوتبال ایتالیا تبدیل کرد که هنوز در فوتبال ایتالیا ایستاده و رقابت می کند.

شهر جنوا مرکز استان جنوا در شمال غربی ایتالیا در منطقه لیگوریا و بندری در خلیج جنوا در بخشی از دریای لیگوریا است که دارای دو تیم در سطح اول مسابقات فوتبال ایتالیا است. جنوا تیم اول شهر است و سمپدوریا رقیب دیرینه آنها و دشمن خونخوار جنوا است.

در طول سال ها، همیشه رقابت شدیدی بین جنوا و سمپدوریا وجود داشته است. شهر دلا لانترنا دربی بین دو تیم است که در ورزشگاه لوئیجی فراری برگزار می شود و هر دو باشگاه مشترک هستند. نام این شهر به فانوس دریایی شهر جنوا اشاره دارد.

اما با سقوط جنوا، دربی دلا لانترنا فصل آینده در سری آ برگزار نمی شود و موجی از شادی را در میان هواداران رقیب سمپدوریا ایجاد می کند که البته ریشه تاریخی و انتقام یک اتفاق قدیمی دارد.

درست 11 سال پیش، در می 2011، سقوط سمپدوریا به سری B در هفته سی و هفتم سری آ مقابل پالرمو قطعی شد. با توجه به پیروزی لچه و افزایش فاصله این تیم با سمپدوریا به 4، این اختلاف در هفته گذشته عملاً غیرممکن شد و سقوط شاگردان ماسیمو ماکارون در رده پایین رسمیت پیدا کرد.

جنوا چند روز بعد در دیدارهای پایانی سری آ در همان ورزشگاه مشترک به مصاف چسنا رفت و هواداران این تیم 5 دقیقه در مورد سقوط حریف خود سکوت کردند. در پایان این دیدار که با برتری 3 بر 2 جنوا به پایان رسید، هواداران این تیم بالغ بر 30 هزار نفر با حضور گسترده تماشاگران در خیابان های شهر مراسم تشییع سمپدوریا را با تابوت به همراه باشگاه برگزار کردند. لوگو.

READ  نصیری: از ادامه فعالیت زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی انصراف می‌دهیم

جامعه 30 هزار نفری بعد از 11 سال جبران شد و امسال نوبت به انتقام گرفتن هواداران رقیب رسید. با شکست جنوا و قطعی شدن سقوط آنها به سری B، این بار نوبت به هواداران همسایه رسید تا با تابوت هایی که لوگوی جنوا بر روی آن نقش بسته بود، به تعمیر و رژه در خیابان های شهر بپردازند.

هزاران نفر با بنرها و اهتزاز پرچم ها در خیابان ها راهپیمایی کردند و آهنگ هایی را خواندند که ممکن است درباره مرگ جنوا باشد. بسیاری در میدان شهر، جایی که جشن ها تا نیمه های شب ادامه داشت، جمع شدند تا با انتقام شیرین پاییز 11 سال پیش، همسایگان خود را تحریک کنند.

حمل تابوت دشمن باستانی انتقام پس از 11 سال / عکس

حمل تابوت دشمن باستانی انتقام پس از 11 سال / عکس

حمل تابوت دشمن باستانی انتقام پس از 11 سال / عکس

بیشتر بخوانید:


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا