حفاظت قانونی قاتل را از انتقام نجات داد


رسیدگی به این قضیه اوایل سال گذشته با گزارش یک درگیری خونین در ولسوالی عبدل آباد آغاز شد. با حضور ماموران و بازرسی های اولیه مشخص شد این درگیری به دلیل اختلاف مالی بوده و دو مرد جوان با ضربات چاقو مجروح و به بیمارستان منتقل شدند. بعداً در حالی که یکی از مجروحان به نام میشم از وضعیت جسمانی بهتری برخوردار بود، متوجه شد دوستش به نام مهدی به دلیل شدت جراحات جان باخته است. بنابراین از ترس دستگیری و دستگیری به اتهام قتل مخفیانه، فرار کرد و سپس به ترکیه گریخت.

در حالی که خانواده مقتول خواستار دستگیری و مجازات متهم بودند و تحقیقات برای دستگیری میشم ادامه داشت، چند ماه بعد ماموران پلیس متوجه شدند که میشم به ایران بازگشته و به این ترتیب وی دستگیر شد. متهم در بازجویی مقدماتی به درگیری با مهدی اعتراف کرد و گفت: چند ماه پیش من و برادرم با یکی از دوستانمان به نام ماهان برای خرید خودرو درگیری داشتیم. به خانه او رفتیم و مشغول دعوا بودیم که ناگهان برادر ماهان مهدی با چاقو به ما حمله کرد و چند ضربه به ما زد. از چند جا مجروح شدم و دست و پاهایم در حالی که خون زیادی از بدنم جاری بود به شدت آسیب دید، چاقویی را از جیبم بیرون آوردم و برای محافظت از خودم دو ضربه به او زدم و سپس بیهوش روی زمین افتادم و کمک های اورژانسی او من و مهدی را به بیمارستان برد و متوجه شدم مهدی یک روز بعد فوت کرده و از ترس دستگیری به ترکیه گریخته است.

READ  زمین لرزه مرز هرمزگان و فارس را لرزاند + جزئیات


با اعترافات صریح متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه دوم دادگاه کیفری یک استان تهران ارسال شد.

در ابتدای جلسه اولیای دم خواستار اشد مجازات شدند که در پی آن متهم برای دفاع از خود به جایگاه رفت و با رد اتهام خود گفت: اتهام قتل عمد را قبول ندارم. سوابق پزشکی من موجود است. من این درگیری را آغاز نکردم و حمله نکردم. برای محافظت از خودم و چون احساس می کردم مهدی قصد کشتن من را دارد، چاقو را از جیبم بیرون آوردم و ضربه ای به او زدم. باور کنید آنقدر مریض بودم که فقط می خواستم درگیری تمام شود، فکر نمی کردم زنده بمانم. مطمئنم اگر نمی کردم او مرا می کشت.

پس از اظهارات متهم و وکیل وی، قضات برای اتخاذ تصمیم وارد دادگاه شدند و با صلاحدید قاضی دفاعیات قانونی، وی را به ۱۰ سال حبس تعزیری و پرداخت دیه محکوم کردند.

23302


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا