جورج سوروس: حمله روسیه به اوکراین آغاز جنگ جهانی سوم است

به گزارش ایندیپندنت، جورج سوروس، میلیاردر مجارستانی-آمریکایی 91 ساله در مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: بهترین راه برای جوامع غربی برای حفظ جامعه آزاد، شکست نیروهای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه است.

او با استناد به رئیس جمهور چین، شی جین پینگ و ولادیمیر پوتین، گفت که رژیم های سرکوبگر در حال “قیام” هستند و جوامع باز “در محاصره” قرار دارند.

جورج سوروس همچنین به کشورهای اتحادیه اروپا که به دلیل اتکای بیش از حد به انرژی روسیه مورد انتقاد قرار گرفته اند، هشدار داد که پوتین می تواند گاز طبیعی را که در حال حاضر حدود 40 درصد از نیاز اروپا را تامین می کند، قطع کند.

وی در خصوص تهاجم روسیه به اوکراین گفت: این تهاجم ممکن است آغاز جنگ جهانی سوم باشد و حتی تمدن نیز زنده نمانده باشد.

سوروس افزود: فکر می کنم پوتین اکنون متوجه شده است که حمله روسیه به اوکراین یک اشتباه است. اما آتش دست نیافتنی است زیرا پوتین قابل اعتماد نیست. هر چه او ضعیف‌تر می‌شود، وضعیت او غیرقابل پیش‌بینی‌تر می‌شود.

جورج سورس گفت: «تهاجم روسیه به اوکراین ناگهانی اتفاق نیفتاد. جهان به طور فزاینده ای با دو نظام حکومتی متفاوت و متضاد در تضاد است. یک جامعه باز و یک جامعه بسته. امروز، چین و روسیه “بزرگترین تهدید برای یک جامعه باز” هستند.

وی در مورد استراتژی چین و کنترل Quaid-19 در این کشور گفت: “رئیس جمهور چین یک راز را پنهان کرده است و او مجرم است.” او هرگز به مردم چین نگفته است که واکسنی که آنها علیه ویروس کرونا دریافت کرده‌اند فقط برای سویه‌ای که در ووهان منتشر شده مناسب است و این واکسن ایمنی بسیار کمی برای سایر گونه‌ها ایجاد می‌کند.

READ  لاپید: نتانیاهو ارتش را فروخت

وی گفت: «کنترل قرنطینه چین بر این بیماری همه‌گیر منجر به فروپاشی اقتصاد چین شده است، اما رئیس‌جمهور چین تمایلی به اعتراف به اشتباه بودن رویکردش برای کنترل این بیماری ندارد.»

311311


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا