جنجال بازنشر سخنان رهبر انقلاب درباره حجاب

فرهاد اشوندی: ویدئوی ۹۰ ثانیه ای محمدصالح مفتح در مورد امر به معروف و نهی از منکر در برنامه اینترنتی آن ایر که به تهیه کنندگی علی مرادهانی معاون فارابی و نظارت سازمان تبلیغات اسلامی به سوژه داغ شبکه های اجتماعی تبدیل شده است.این وکیل دادگستری اصولگرا و فعال اجتماعی گفت که رهبری جدید ستاد امر به معروف بخشی از بیانات گذشته رهبر انقلاب در مورد امر به معروف و نهی از منکر را از سایت آن ستاد حذف کرد. بخش هایی که موضوع حجاب را در اولویت برنامه های امر به معروف و نهی از منکر قرار می دادند در دسته بندی های کم اهمیت قرار گرفتند.
این اظهارات موج جدیدی از طرح حجاب و عفاف و سیاست های اخیر این ستاد ایجاد کرد. طرحی که پس از جلسات خبری در اوایل تابستان از سوی گشت ارشاد مطرح شد و بر اساس آن برای مبارزه با حجاب، افرادی که طبق تعریف این طرح بر اساس جداول و بندهایی متخلف نامیده می شوند، جرایم مالی محسوب می شوند. !
طرحی که انتقادات زیادی را به دنبال داشت.

جنجال بازنشر سخنان رهبر انقلاب درباره حجاب

قرار بود محمدصالح مفتاح به عنوان منتقد در برنامه On Air با محمدصادق منش که در ستاد عمرو به معروف جایگزین شد مناظره کند. مناظره ای که در ساعات منتهی به برنامه با انصراف مسئولان از گفتگو به یک مونولوگ تبدیل شد. این جنجال زمانی بر سر زبان ها افتاد که ویدئویی از سخنان مفتح در مورد حذف بیانات رهبری در فضای مجازی پخش شد.

از سوی دیگر حامیان حجاب و عفاف به توئیتر مفتاح سر زدند و او را به خاطر این سخنان به چالش کشیدند. اظهاراتی که وی به آن اشاره می کند، مربوط به سخنان رهبر انقلاب قبل از سال 1395 است، اما نکته کلیدی در انتشار تصویری از برنامه هایی است که در دوره مدیریت جلیل محبی و خودش دنبال می شد و با انتشار مجدد بیانات رهبر معظم انقلاب حجاب در پایه نهم یا دهم وظایف ویژه ستاد امر به معروف و نهی از منکر است.

READ  بارش برف و باران در این استان ها / گرم ترین و سردترین استان های کشور کدامند؟

بیشتر بخوانید:

افشاگری کارمند سابق امربه معروخ را ببینید: فرمودند هرجا رهبری فرمودند امر به معروف و نهی از منکر در اولویت کاری نیست، باید لغو شود.

انتقاداتی که البته این بار جعفر صادق منش در متنی در اینستاگرام که با عبارت «به خاطر حرف یکی از کارمندان سابق این ستاد» شروع شد به آنها پاسخ داد و نوشت: «یکی از اشتباهات راهبردی اینگونه افراد. برادر، در رابطه با وظایف و مأموریت ها این ستاد بود. زیرا این برادران با غفلت از سه حوزه مذکور در اصل هشتم قانون اساسی، یعنی. مردم به مردم، مردم به دولت، و دولت به مردم، تنها بر طرح مطالبات از مقامات متمرکز بودند.
نتیجه این رویکرد، بی توجهی به امر به معروف و نهی از منکر نسبت به مردان به عنوان یک حکم الهی، عقلی و شرعی، عدم حمایت از امر به معروف و پرهیز از منکر است که مورد تعرض قرار می گیرد. و مظلوم و تعطیلی نسبی مجالس امر به معروف و نهی از ایشان در دستگاه های دولتی منکر شد.
این برادر و دوستانش از ابتدا تاکید داشتند که به فرموده معظم له عفاف و حجاب در اولویت نیست و ستاد به هیچ وجه نباید وارد مقوله عفاف و حجاب شود با انتخاب رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب.

جنجال بازنشر سخنان رهبر انقلاب درباره حجاب

صادق منش پس از بحث درباره دلایل خود و دبیر ستاد برای اولویت بندی موضوع حجاب و عفاف به عنوان وظیفه و رسالت ویژه این ستاد، در پاسخ به اظهارات مفتاح گفت: پس از آقای مفتاح، پس از جلسات متعدد بحث و گفتگو و در گفتگوی طولانی، وی به آخرین فرمایشات حضرت امام خامنه ای در خصوص عفاف و حجاب پایبند نبوده و با استناد به رهنمودهای قبلی حضرت امام خامنه ای و انتشار فرمایشات قبلی ایشان در سایت ستاد در واقع تحریف نظام اداری بر ادامه حذف این مقوله از فعالیت ستاد اصرار داشت. انتظارات امام جامعه دبیر محترم ستاد در یادداشتی به ایشان دستور دادند که از انتشار گزینشی فرمایشات حضرت آقا در سایت خودداری و مطالب منتشر شده توسط ایشان را حذف کنند. آقای مفتاح می توانند برای اثبات صداقت خود همین یادداشت را منتشر کنند تا حقیقت برای مردم شریف روشن شود.

READ  صفحه مورد نظر شما یافت نشد.

در این نامه البته در خلاصه ادله به جمله ای از شهید همت اشاره شده است: «وقتی در میدان جنگ گم شدی، به جهت گلوله های دشمن نگاه کن، راه درست را خواهی یافت». جمله ای که انتقاد از سیاست ستاد را نشانه جهت گیری درست معرفی می کند.
صادق منش درخواست مصاحبه تلفنی با خبرآنلاین را رد کرد و بیانیه اینستاگرامی خود را پاسخ خود به آخرین رسوایی ها دانست.
وی و همکارانش در ستاد امر به معروف و نهی نی منکار در ماه‌های اخیر بیشتر مورد انتقاد فعالان رسانه‌ای اصولگرا و افرادی قرار گرفته‌اند که خود را فعال فرهنگی جبهه انقلاب می‌دانند. اصولگرایان که رفتار غیرکارشناسی ستاد در برجسته سازی و اولویت بندی حجاب و طرح عفاف در این شرایط و مشکلات اقتصادی و سیاسی کشور و شرایط سخت معیشتی را بهایی برای جبهه انقلاب و کشور می دانند.
حال باید دید ادامه این اختلاف در جریان بررسی این طرح در تالار شورای اسلامی چه نتایجی را در پی خواهد داشت و طرفین چه واکنش هایی نسبت به یکدیگر خواهند داشت.

4747


منبع

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا